سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حکایت های کهن

 

آورده اند که در سالیان بسیار دور حاکم شهری برای گردش و تفریح به بیرون از صحرا رفته بود.

در آن حال مردی نسبتا مشکوک با دیدن حکومتیان بسرعت بیل بدست بگرفت و در زمین  مشغول کار شد .حاکم تا او را دید بی مقدمه دستور داد لباس گرانبهایی بر او پوشاندند.

حاکم دگر بار به افرادش بگفت بهترین قاطر به همراه افسار و پالان وزین به او بدهند.

بعد حاکم از اسب پایین آمد و کشیده ای محکم پس گردن مرد بی نوا بنواخت .

همه حیران از آن عطا و بی اطلاع از حکمت این جفا ، منتظر توضیح حاکم بودند.
حاکم پرسید : مرا می شناسی؟

مرد بعد از دو ساعت تفکر بگفت : گویا پاندای کونگ فوکار باشید؟

حاکم با عصبانیت فریاد زد : ابله بیشتردقت کن، مرد گفت :آهام شما باید ادمین کانال قوزمیت آنلاین باشید. حاکم فریاد زد مردک نادان من حاکم شهر هستم .
حاکم سپس گفت: آیا قبل از این مرا میشناختی؟ مرد با درماندگی و سکوت به معنای جواب نه سرش را پایین انداخت.
حاکم گفت:بخاطر داری بیست سال قبل با هم دوست بودیم و در یک شب بارانی که در رحمت خدا باز بود دوستت گفت خدایا به حق این باران رحمتت مرا حاکم شهر کن و تو محکم بر گردن او زدی که ای ساده دل! من سالهاست از خدا یک قاطر با پالان برای کار کشاورزیم می خواهم هنوز اجابت نشده آن وقت تو حکومت شهر  را می خواهی؟

حاکم گفت: اکنون این قاطر و پالانی که می خواستی برای تو و  این کشیده هم تلافی همان کشیده ای که به من زدی.
فقط می خواستم بدانی که برای خداوند دادن حکومت یا قاطر فرقی ندارد.

همان وقت دهقان طپانچه ای از خورجینش برون کشید به خشونت تمام بگفت؛ گفتمان بس است ، فی الحال هر آنچه دارید بگذارید و بروید.

روز بعد  حاکم و افرادش لخت و عور وارد شهر شدند ، افتضاحی به پا شد و  حاکم و افرادش در میان خنده مردم به دارحکومه برفتند .

شرمنده دیگه ، این حکایت شیرین تاریخی نتیجه اخلاقی در بر نداشت، گویی جناب حاکم ، راهزنی را با دوست سابقش اشتباه گرفته بود، پیش میاد.

ک.گلخنی


روایت تلخ سرگذشت زنان باردار کارتن خواب بندرعباس

 

در پناهگاه همه سراسیمه مشغول کمک به بانوی کارتن خوابی هستند که دچار درد زایمان شده است، ساعتی بعد کودک بعد از انتقال به بیمارستان  متولد میشود، فرزندی که نتیجه رابطه جنسی زنان کارتن خواب است آن هم در ازای مقدار اندکی مواد مخدر !!

جای نام پدر نامشخص است و کودک به محض بازگشت مادر به پناهگاه در حضور مس?ولان ذی ربط به سبب نداشتن صلاحیت ، تحویل شیرخوارگاه میشود.

این روایت تلخ برخی از زنان معتاد بی خانمان بندرعباس است که در ازای مصرف چند وعده مواد مخدر خود را در اختیار فروشندگان مواد  و مردان کارتن خواب گذاشته و باردار میشوند.

معصومه طغرلی فعال اجتماعی و مدیر پناهگاه شبانه زنان کارتن خواب با اشاره به وضعیت مساعد نوزاد تازه به دنیا آمده در گفتگو با خبرنگار روزنامه دریا بیان داشت: خوشبختانه نوازد سالم است ، البته باید عرض کنم  از وقتی من در این  پناهگاه کار میکنم این خانم هر سال یک بچه زایمان میکند، ضمن اینکه اگر خدای ناکرده این نوزدان در جایی نظیر پاتوق های مصرف مواد به دنیا بیایند امکان اینکه نوزاد فروخته شود خیلی زیاد است، از این رو حضور زنان کارتن خواب باردار در پناهگاه  باعث میشود تا نوزاد از سرنوشت مبهم و تاریک نجات پیدا کرده و تحویل شیرخوارگاه بهزیستی شود تا در آینده طی فرآیندی قانونی به خانواده های متقاضی واگذار شوند.

روزگاری در بندرعباس تعداد زنان معتاد بی خانمان بسیار اندک بود اما طی سه دهه گذشته با مهاجرت های گسترده و رشد حاشیه نشینی رفته رفته جمعیت زنان کارتن خواب افزایش یافت، اغلب این زنان در محلات اطراف خیابان کمربندی که موادمخدر  بیشتر از جاهای دیگر شهر عرضه میشود در تردد هستند و بعضا نیز در کوچه های تنگ و باریک محلات بصورت علنی مواد مخدر مصرف می کنند که همین امر از نگرانی های بزرگ اهالی محلات اطراف دوراه ایسینی محسوب می شود.

خوشبختانه در برخی از این محلات جهت پیشگیری از آسیب های بیشتر خدمات ضروری و روزمره از سوی تشکل های غیر دولتی به زنان کارتن خواب انجام می شود، معصومه طغرلی مدیر تشکل سیمای سلامت با اشاره به فعالیت های حمایتی از زنان معتاد کارتن خواب ، افزود:
سرپناه مخصوص زنان معتاد در منطقه دو راه ایسینی از بهمن ماه سال 93 با تمام مشکلات و نارضایتی اهالی محل و فقط به منظور خدمات رسانی و آموزش زنان معتاد راه اندازی شده است.
وی بیان داشت: با وجود اینکه برخی از زنان کارتن خواب از وجود سرپناه با خدمات رایگان مطلع شدند ولی متاسفانه به علت درگیر بودن به اعتیاد و نیاز به پول ، چندان میلی جهت پذیرش نشان نداده  و معتقدند که در صورت مراجعه به مرکز برای تهیه مواد و پول فرصت را از  دست میدهند.

طغرلی  سپس به علل بارداری زنان کارتن خواب اشاره کرد و افزود:اکثر خانم های کارتن خواب ، مصرف کننده مواد مخدر هستند، از این رو  به ازای رابطه جنسی معمولا پول یا مواد دریافت میکنند، متاسفانه با وجود اینکه اکثر آنها در پناهگاه آموزش های لازم جهت جلوگیری از رابطه جنسی را فرا گرفته اند و بیماریهای عفونی را  میشناسند اما بیشتر اوقات از لوازم جلوگیری استفاده نمیکنند و می گویند با این شرایط شرکای جنسی آنها پولی بابت این رابطه  نمی دهند.

وی در ادامه به مشکلات بزرگتر زنان کارتن خواب جهت پذیرش در سرپناه اشاره کرد و افزود:
مشکل بزرگتر این است که زنان معتاد اکثرا هیچ مدرک شناسایی نداشته یا گم کرده اند، از این رو برای ارجاع و دریافت خدمات با مشکل مواجه هستند.
این کارشناس آسیب های اجتماعی به وضعیت بسیار غم انگیز زنان کارتن خواب بندرعباس اشاره کرد و افزود:  اوضاع روحی و جسمی بیشتر زنان کارتن خواب به حدی نامناسب هست که اصولا نیازمند بستری شدن در بخش اعصاب و روان هستند.اما مشکل اینجاست زنی که نه مدرک شناسایی دارد، نه بیمه و نه حمایت خانواده ،کدام نهاد و سازمانی هزینه بستری شدنش را تقبل میکند.

مدیر تشکل غیر دولتی سیمای سلامت در ادامه با انتقاد از  وضعیت پاتوق های مصرف مواد بیان داشت :باور کنید اگر این خانم دیشب در  یکی از پاتوق ها بود، به سادگی بچه را تحویل ما نمیدادند، و امکان داشت نوزاد بصورت غیر قانونی فروخته شود .
وی ادامه داد: از  پارسال تا کنون  این بچه سوم هست که در پناهگاه و یا بیمارستان به دنیا آمده اند اما از سرنوشت بقیه نوزدان خبری ندارم و معلوم نیست چه سرنوشتی داشته اند.

این بار نوزاد این بانوی کارتن خواب نجات یافت، معصومه طغرلی معتقد است که خانم های کارتن خواب حداقل بعد از زایمان اول ضروری است به سبب شرایط زندگیشان، دیگر باردار نشوند، وی می گوید:این بچه ها اگر در بیمارستان و یا سرپناه متولد نشوند و مس?ولان ذی ربط از وجودشان مطلع نشوند به طور حتم  آنها را در قبال مقداری مواد می فروشند و در چنین حالتی سرنوشتی بسیار تلخی در انتظار نوزاد خواهد بود.

هشدارهای این کارشناس حوزه زنان آسیب دیده را باید جدی تلقی کرد وی از تعدد پاتوق های مصرف مواد مخدر در بندرعباس نگران است، در پاتوق ها معتادان به صورت مختلط با پرداخت وجهی موادمخدر  مصرف می کنند، درد اصلی اینجاست که اتفاقات تلخ تری در پاتوق ها رخ می دهد که فروش نوزادان زنان کارتن خواب یکی از این موارد است.

کاظم گلخنی ، روزنامه دریا


جشنواره پلاژم کجایی دقیقا کجایی

ستون طنز کلپک سلام

به اطلاع همه ی شهروندان و عشاق دلباخته خدمات شهرداری می رساند، اولین جشنواره مجازی پلاژم کجایی در جهت تنویر افکار عمومی نسبت به خدمت رسانی مدیران زحمتکش شهرداری در چندین بخش فیلم ، شعر و مقاله در کانال بندر قشنگم و بندرعباس زیبا تر از ونیز برگزار میشود.
بخش شعر ،
شامل: شعر نو ، شعر کهنه، شعر بازیافتی میباشد و شاعران عزیز بایستی با حمایت از پلاژ و زحمات شهرداری تا می توانند بر علیه منتقدین شعر از خودشان در کنند.

بخش دیگر این جشنواره مقاله است.
مقاله نویسان بایستی سه هزار کلمه در باب تمجیدنامه، تقدیرنامه، پاچه خوار نگاری و تکریم ارباب بنویسند و تا می توانند با نثار جملات بوق ...بوق به منتقدین محبت کنید.

موضوعات رقابتی این جشنواره بدین شرح است: نقش فاضلاب در معادلات سیاسی پلاژ ، ،نقش محیط زیست در جنگ بیولوژی  پلاژ ،  میکروب ها یا منتقدین کدام مخرب تر هستند،
بخش کفتار شناسی

بخش سخنرانی جانبی جشنواره بدین شرح می باشد:
تاریخ چهار هزار ساله پلاژ، سخنران دکتر تورگ

پلاژ و گفتمان بیداری، سخنران فرانچسکو توتی

اصلاحات و پلاژ، سخنران دکتر دی جی فسنقری

نقش ناپل?ون بناپارت در جنگ های صد ساله پلاژ ، سخنران امانو?ل مک رون

مهمان ویژه فدریکا موگرینی،
اخطار: سلفی گرفتن ممنوع است.

در بخش فیلم مستند این جشنواره شاهد پخش فیلم دستگیری انتحاری دشمن در پلاژ خواهیم بود، در این فیلم تروریست معروف ابوقلم المنتقد از ماموریت تخریبی خود پرده بر میدارد.

پخش فیلم سه بعدی چگونه فاضلاب را از آب تشخیص دهیم به نقش فریب خوردگان مجازی در تخریب فعالان دلسوز و دوستداران پلاژ پرداخته شده است.

توصیه
با توجه ناکامی بیلبوردهای بزرگ توفیقات ما ، از دوستان عزیز تفاضا میشود با اعتماد به نفس کامل و  تا آخرین قطره خون از پلاژ دفاع کنید حتم بدانید اگر در این راه ریمو، هک یا دیلیت و حتی زخمی شدید ما از شما مثل یک قهرمان یاد خواهیم کرد.

اگر بتوانید با مطالب و مقاله خود باعث چرخش افکار عمومی به سمت ما شوید بخشی از  درآمدهای سرویس بهداشتی پلاژ به شما اختصاص خواهد یافت،

مدام به خواسته قلبی مردم اشاره کنید و عنوان کنید ، مردم می گویند پلاژ از نان شب هم واجب تر است و همه شب و روز فریاد می زنند حتی اگر شب و روز بر ما گلوله بارد توی پلاژ می جنبیم میکروب خطر ندارد.
یا بنویسید: پلاژم کجایی دقیقا کجایی و یا بنویسید:  یه پلاژ دارم شاه نداره دیواری داره چین نداره ، به حرف زورش نمیدم به راه دورش نمیدم.

و در آخر
تو رو جون مادراتون یه کاری کنید بابا الان چند روزه مدام ضایع شدیم ، خدا ازتون نگذره قلم بدستان جیره خوار غربی که جیگرمون خون کردین ،جان هر کی دوست دارین تو را خدا یه کاری کنید ، آخی از بدبختی ای امان از تنهایی ، دستمال کی داره...

در پایان این مراسم به همه مقداری وجه نقد و  کارت استفاده مجانی استخر شنای یکی از ادارات هدیه میشود،  همچنین به نفرات اول تا سوم یک بسته فرهنگی شامل یک حلب دی وی دی خدمات شهرداری اهدا می شود.

کاظم گلخنی، ندای هرمزگان