سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طنز عجایت هفت گانه بندرعباس

 

عجایب هفت گانه بندرعباس
بدون مقدمه می رویم سر اصل مطلب .این معرفی چند حسن دارد؛ اول اینکه مسئولان شهر طبق معمول مطلب را می خوانند و کلی به ریش ما می خندند، دوم اینکه در مبحث جذب گردشگر تاثیر زیاد دارد و ملت به عشق دیدن این عجایب راهی بندرعباس می شوند.
همچنان که مستحضرید به جز عید در باقی  روزهای سال فقط عزیزان چترباز به اینجا تشریف می آورند، این ایده جذب گردشگر برای ما بسیار ضروری است به خصوص که ایده مذکور خیلی کم خرج است .اما از همه مهمتر امید به بهبود شرایط است و امید که روزی شاهد رفع این عجایب شویم باور بفرمایید خیلی خرجی ندارد. 

عجایب اول
 وقتی از میدان یادبود به سمت بلوار راه آهن می رویم به ناگهان و بدون هیچ علائمی در وسط خیابان با ردیفی بتنی مواجه می شویم این یعنی خیابان تمام شده و دیگه خود دانی یا مثل بچه آدم به کوچه ی کنار کلانتری وارد شده و بعد   وارد بلوار سید جمال شده و سپس یک دور باطل زده و دوباره به سرجای اول برگرد یا اینکه از خیر زندگیت بگذر و بزن به بتن و خودت را خلاص کن.
بدین ترتیب ما در این شهر خلاقیت به خرج داده و یک خیابان را بن بست کردیم تا مثلا مشکل ترافیک حل شود.

عجایب دوم
وقتی از سه راه  پلنگ صورتی به سمت میدان شهربانی در حرکت هستیم شکل تردد خیابان به نحوی است که آدمی یک لحظه به یاد خودروهای انگلیسی که فرمانش در سمت چپ واقع شده افتاده، اما عملاً این گونه نیست چون ما فقط خلاقیت به خرج داده نحوه  تردد در این خیابان را برعکس کرده ایم. حال در نظر بگیرید یک مسافر بخواهد در این خیابان از تاکسی پیاده شود! بله درست حدس زده اید چون مسافر مجبور است در سمت خیابان را باز کند با ضربه خودروهای دیگر منهدم می شود و جمعیت شهر تنظیم می شود.

عجایب سوم
اینجا یک بلوار داریم که نصفش تعطیل است! باور ندارید این هم آدرس، بلوار جنب هتل هرمز به سمت خیابان ساحلی که با اجرای طرح یک طرفه شدن خیابان ها تغییر کاربری داد و یک سمت این خیابان بن بست شد. بله اینجا خیابان بن بست زیاد داریم . البته زیاد هم جای نگرانی نیست چون الان در این خیابان خلوت با غروب آفتاب بچه ها بسکتبال بازی می کنند.

عجایب چهارم
وقتی از چهارراه بیمارستان شهید محمدی به سمت خیابان کمربندی می رویم به ناگهان بایستی به سمت راست پیچیده و با پیمودن چند خیابان دوباره به همان نقطه اول برگردیم ، دانشمندان و محققان خارجی هنوز موفق به کشف رموز این خلاقیت شهرداری بندرعباس نشده و برخی از آنها معتقدند که در ترسیم عجیب این خیابانها نوعی خلاقیت هزاره سوم نهفته است.

.عجایب پنجم
عزیزان خواننده چند سال قبل وقتی می خواستند برای  محله شهید جعفری خیابانی طرح کنند طبق شنیده ها نقشه کش این طرح به شدت در تعارف و معذورات با اهل محله قرار گرفت و هر کسی نظری داد نقشه کش و گروه اجرایی رویش را زمین نگذاشت و به فوریت اجابت نمود، چنانکه این خیابان بعد از اینکه آسفالت شد به مارپیچ شهره یافت و هم اکنون می شود این خیابان را به عنوان پازل عمرانی شهر به گردشگران خارجی نشان داد.

عجایب ششم
شهرداری بندرعباس نگاه عجیبی به مقوله فضای سبز دارد از این رو در هنگام طرح یک طرفه کردن خیابان ها با بریدن تمامی درختان بلوار سید جمال و بخش مرکزی خیابان امام خمینی به شهرتی جهانی رسید، این عزیزان در سالجاری نیز همتی مضاعف به خرج دادن و به اسم هرس ،تعدادی از درختان سایه دار محلات را  از ریشه قطع کردند.از این رو می شود شهرداری بندرعباس را به عنوان پدیده قرن معرفی کرد و اگر قابل بدونند از این عزیزان به عنوان عجایب ششم ذکر کرد.باشد که مورد رحمت الهی واقع شوند.

عجایب هفتم
بعد از سان فرانسیسکو دومین شهر نورانی جهان همین بندرعباس هست یعنی به حدی شبها خیابان ها نورافشانی میشه ، که چشم کور روشن می شود. همین چند روز پیش فضانوردان ایستگاه فضایی میر اعلام کردند که بعله ما شبها کلا همه کار و زندگیمان را کنار می گذاریم و با تلسکوپ مشغول تماشای بندرعباس می شویم و مدام حسودیمان می شود که چرا این شهر اینقدر نورانی است.خلاصه اگه طالب دیدن نورباران شبانه هستید بیایید بندر فقط خواهشا حتما با خودتان چراغ قوه ، باطری اضافی بیاورید و از سالم بودن  چراغ خودرو خود اطمینان حاصل نمایید


طنز توطئه گوسفندی


طنز توطئه گوسفندی

جراید؛ گوشت قرمز گران شد،قیمت هر کیلو گوشت قرمز 34 هزار تومان اعلام شد.

با افزایش قیمت گوشت قرمز ، این بار دست استکبار جهانی از استین بز بیرون آمد.
در همین رابطه برخی افراد معلوم الحال و  فریب خورده با گذاشتن پیام های اعتراضی نیات شوم خود را نشان دادند که در ادامه می خوانیم .

کاربر محروم ؛ ببخشید اصلا این گوشت قرمز دقیقا کاربردش چیه!!  کسی میدونه !!

کاربر سرخود زاده؛ داداش این گوسفندها خیلی پر رو شدن ،میگم اینا سفارتی، کنسولگری چیزی ندارن !؟

کاربر فکرروشن؛ دوست محترم با خشونت مشکلی حل نمی شود،الان چند هزار ساله گوسفندا را ذبح می کنیم، چی عایدمون شد! به نظر حقیر باید با روش سیاسی وارد عمل شویم و در وهله اول سال گوسفند را از تقویم ها پاک کنیم،

کاربر بزدل ؛ بله من هم با نظرتان موافقم ،به اعتقاد حقیر مبارزه مدنی بیشتر جواب می دهد از این رو پیشنهاد می کنم از مقام شامخ چوپان دروغ گو و آن گرگ قهرمان تجلیل شایسته بعمل آوریم و از همه گرگ هایی که در لباس میش شبانه به قلب گله میزنند، تقدیر کنیم.

کاربر شقه کار؛ ای ترسوهای مفت خور غرب زده ی جاسوس، فقط بلدین بترسید.
در ضمن تنبیه سیاسی شاید جواب بده اما نه واسه هر جونوری ، الان کدوم منطقی حاضره با جونوری مثله داعش مذاکره کند !! علاج کار اینکه بریم چند تا قوچ وسط شهر شقه شقه کنیم.

کاربرناشناس؛ با این خودسری به جز لطمه زدن به منافع ملی چه سودی می بریم، دوستان حقیر به شخصه معتقدم از تحریم گوسفندان نفهم نباید بترسیم ، الان بهترین زمان برای مذاکره با مرغ و خروس است.

کاربر کاربلد؛ من خیلی با سوادم همین دیروز در جراید خواندم که عامل اصلی گرانی گوشت قرمز به خاطر صادرات غیرمجاز گوسفند به کشورهای حاشیه خلیج فارس هست، به نظرم باید از پدیده فرار مغزها درس عبرت بگیریم و جلوی فرار گوسفندها را بگیریم .

کاربر دایی جان ناپلئون؛ آقایان ،آقایان همه اینها زیر سر انگلیس است، این انگلیسی های نابکار مخصوصا همان پیرزنه موذی، اسمش چی بود...آهام یادم آمد اسمش ملکه هست. ملکه با گوسفندها زد و بند کرده.حالا از من گفتن بود.

کاربر براق؛ دوستان همین الان بچه ها ریختن توی طویله دایی مراد زدن چک و پوز گوسفندهای غرب زده رو پیاده کردن ، من که رفتم .

 

#کاظم_گلخنی_طنز_نویس


طنز دال مثل دالتون

طنز دال مثل دالتون

سرانجام بعد از تلاش فراوان توفیق ملاقات با یکی از مفسدان اقتصادی برایمان محقق شد. باشد تا این مصاحبه باعث عبرت دیگران شود و دیگر شاهد پدیده زشت اختلاس در کشورمان نباشیم.

طبق اعتراف اخیرتان جنابعالی در حدود 650 میلیون دلار اختلاس کرده اید؟

(با عصبانیت): 648 میلیون دلار صحیح است، اگر قرار باشد بی عدالتی کنید مصاحبه نمی کنم.

چطور شد که اختلاس کردید!؟ امکانات نبود،راستش را بخواهید تقصیر روزنامه هاست، مدام تیتر زدید،فلان میلیون دلار اختلاس شد، هی ارقام درشت تر نوشتید،خوب آدم تحریک می شود،وگرنه من که هدفم خدمت بود.

 

جناب دالتون به پشتوانه کدام جریان سیاسی خارجی این خیانت را مرتکب شدید؟ نقل این حرفها نیست ،راستش من دیدم در این اوضاع وخیم اقتصادی بهتره خدمت بیشتری به اقتصاد کشورم کنم اینکه یکراست به سراغ گاو صندوق اداره رفتم و بصورت قرضی مبلغی رو قرضی برداشتم و توی بازار داخلی سرمایه گذاری کردم، البته قصد داشتم سرفرصت پس بدهم اما متاسفانه فرصت نشد و دستگیر شدم.وگرنه من هدفم خدمت بود.

 

وقتی به چنگ عدالت افتادی خانواده ات چه برخوردی با شما داشت؟ «دالتون در حالیکه اشک در چشمانش حلقه زده»؛ وقتی مادرم برای بار ول به ملاقتم امد اشک توی چشماش حلقه زد و گفت؛ ای خاک تو سر بی دست و پات کنم... بچه آخه میمردی دست این داداشات رو هم می گرفتی!!

 

به نظر میرسد آثار پشیمانی در شما هویدا شده انشالله وقتی آزاد شدی قصد داری چکار کنید؟ حالا مگه بیرون چه خبره!! راستش یه مدته همین جا کلاس آموزشی «چگونه با تجارت سالم موفق شویم» راه انداختم، الحمدالله درامدش هم بد نیست، درمجموع هدفم خدمت به کشور هست.

 

جناب دالتون از این همه خیانت و ظلمی که به اقتصاد کشور وارد کردی چه احساسی دارید؟ باور کنید من نیتی جز خدمت به کشورم نداشتم با این وجود از اینکه نتوانستم آرزوی مادرم رو برآوردده کنم خیلی ناراحتم ، راستش این مامان دالتون خیلی سرکوفتم میزنه، همش میگه بچه تو که از دست برمیومد یه چیزی بیشتر بلند می کردی منو می فرستادی زیارت!!

 

لطفا درباره نقش وجدانتان بگویید، آیا به هشدارهایش توجه کردید؟راستش اوایل خیلی اذیتم می کرد، البته خیلی با هم تفاهم نداشتیم، اینکه یه شب وقتی خوابیدم صبح من بیدار شدم اما اون نه، تازگی شنیدم با نفس خبیث کیوون شریک شدن رفتن تو کار خرید و فروش جمبوجت!!

 

به نظر شما بهترین روش مبارزه با فساد اقتصادی کدام است؟ بگم، بگم ،خیلی روش موثری هست .

 

جناب دالتون فرهنگ سازی برای زندگی سالم چقدر در کم شدن آمار جرائم اقتصاد تاثیر گذار است!؟ به طور حتم مشت محکمی هست بر دهان آمریکای جنایتکار و استکبار غربی ...

« بسه آقا ، این چه وضعشه چرا همش پرت و پلا میگی»

دالتون؛ مرد حسابی همش سه میلیون بهم دادی توقع داری کل مباحث فساد اقتصادی برات واکاوی کنم !!!

خبرنگار؛ این یارو دالتون کجا رفت!؟

عکاس؛ برگشت توی بند،قهر کرده،گفته یا پنج تومن بیشتر بدین یا مصاحبه نمی کنم.

#کاظم_گلخنی_طنزنویس

[ پنجشنبه ششم اسفند 1394 ] [ 9:37 ] [ کاظم گلخنی ]

طنز کوروش همیشه آنلاین



دقیقا معلوم نیست کدام شیر پاک خورده ای کوروش که آسوده خوابیده بود وارد فضای مجازی کرد، این طفلی با یه گوشی چراغ قوه ای داشت تو مولوی  زندگیشو میکرد، سرش به کار خودش بود، البته در اینکه کلی جوان رو بدبخت کرده شکی نیست، متاسفانه از این یک گناهش اصلا نمیشه گذشت اما باور کنید قصدی واسه شهرت دوباره نداشت.

دانشمندان معتقدند تعداد پیام های کوروش کبیر در فضاهای مجازی از مقدار گفتمان این شاه هخامنشی در زمان حیاتش بیشتر است .

حال با این تفاسیر خیلی ها به موضوع زنده بودن کوروش کبیر و حتی ارد کبیر مشکوک شده اند و احتمال داده اند این دو عزیز از دست رفته بصورت مخفیانه سرگرم فعالیت اجتماعی و حتی سیاسی هستند.

تهران ، خیابان مولوی
عابر پیاده ؛ داداش شما چقدر به کوروش کبیر شباهت داری !!؟
کوروش؛ ترقه بدم خدمتت، فشفشه چینی ،بالن
، شمع ، دوا ،گل
عابر پیاده؛ وای خدای ، قیافه شما چقدر آشناس ، اه یادم اومد روی سکه های هخامنشی دیدم.
کوروش با عصبانیت؛  منو مسخره می کنی ...بمن میگن کوروش قوزمیت، الان میزنم فکت پیاده می کنم
یک شهروند ؛ آقا اینکه کوروش نیست ، کوروش خیلی با جانبه تر هست،  یارو مواد فروشه
کوروش با عصبانیت ؛ کی گفته من کوروش نیستم... آهای  ارد بیا پای دکه وایسا ببینم اینا چی میگن!!
عابر پیاده سوم ؛ داداش خودشه نگاه ریشش فرفری هست ،به جون خودم خودشه

پنج دقیقه بعد
عده ای شهروند ؛ سلام بر امپراطور عظیم هخامنشی سلام بر اولین دارنده منشور حقوق بشری
کم کم پیاده رو شلوغ می شود و چند جوان کوروش را محکم در آغوش می گیرند ،کوروش هم در گوششان می گوید ؛داداش جنس خوب دارم خواستین، ندا بدین.
ارد با خنده ؛ عجب توهم خفنی ،شماها چی میزنید !!
کوروش بیدار شده و  دروبین تلفن های همراه روشن شده ،جوانک که خیلی ترسیده با دیدن ماموران فریاد میزند؛ ارد جمع کن خیطه... قرارمون میدون اعدام و به سرعت فرار می کند.
یک هفته بعد هزاران پیام بدین مضمون در فضای مجازی منتشر می شود.
«هیچ وقت حکم اعدامی ندادم ولو از امپراطوریم درگذرم .
کوروش کبیر»


دکتر محمود انتظاری/ طب سوزنی/ حجامت/ بندرعباس

دکتر محمود انتظاری مدیر مرکز حجامت خلیج فارس بندرعباس درمان طب سوزنی را در این کلنیک آغاز کرد.وی دوره درمان طب سوزنی را در چین فرا گرفته و هم اینک علاوه بر زالو درمانی و حجامت به مداوای طب سوزنی می پردازد

فواید طب سوزنی و آشنایی با مراحل درمان

 

تاریخچه طب سوزنی

قدمت طب سوزنی به بیش از 2500 سال پیش و به کشور چین باز می‌گردد. قدیمی‌ترین متنی که در توصیف طب سوزنی یافت شده است، متعلق به سال 1127 قبل از میلاد مسیح است. جادوگران به جای استفاده از سوزن ، قطعات تیز سنگ را بکار می‌گرفتند. در سال 26 میلادی بود که نخستین کتاب در شرح طب سوزنی در چین نگاشته شد.

 

استفاده از طب سنتی تا قرنها به آسیا محدود بود تا اینکه فرانسوی‌ها در قرن 16میلادی با آن آشنا شدند و استفاده از آن را در اروپا گسترش دادند. بین پزشکان مختلف در صحت و سقم طب سوزنی اختلاف نظر وجود داشت تا اینکه سازمان بهداشت جهانی (WHO) در سال 1975 استفاده از طب سوزنی در تشخیص و درمان بیماریها را رسما تایید کرد.

 

روش انجام طب سوزنی

امروزه در طب سوزنی از سوزنهای استیل ، نازک و انعطاف‌پذیر استفاده می‌شود. قطر این سوزنها از 0?2 تا 0?6 میلیمتر و طول آنها از 1 تا 10 سانتیمتر متغیر است، در هنگام وارد کردن سوزن بطور عمودی بین انگشتان قرار می‌گیرد. عمق فرو کردن سوزن از چند میلیمتر تا 5 سانتیمتر (با توجه به محل نقطه) متغیر است. سوزنها به مدت 10الی 30 دقیقه در جای خود باقی می‌مانند. امروزه در درمان طب سوزنی ممکن است از جریان الکتریسته نیز استفاده شود.

 

طب سوزنی چگونه کار می‌کند ؟

در طب سوزنی که به پزشکی سنتی چینی نیز معروف است، بدن انسان تحت تأثیر دو نیروی مخالف هم به نامهای یین و یانگ قرار دارد. یین به صفاتی چون سردی ، آرامی و در کل حالت غیر فعال بر می‌گردد. در حالی که یانگ به صفاتی چون گرمی ، هیجان و فعال بودن نسبت داده می‌شود. در این نگرش ، سلامت بدن هنگامی حاصل می‌شود که میان این دو نیرو تعادل برقرار باشد و عدم تعادل این دو نیرو باعث می‌شود که جریان حیاتی در بدن که به Qi (جی) معروف است مختل شود. کانالهایی در بدن وجود دارد که انرژی جی در آنها حرکت می‌کند.

 

اگر به هر دلیل اختلال یا انسدادی در این کانالها رخ دهد انرژی که در آنها جریان دارد، تغییر کرده و بیماری ایجاد می‌شود. نقاط حساس بر روی کانالها وجود دارد که با تحریک آنها می‌توان اختلال ایجاد شده در انرژی را برطرف کرده و بیماری را درمان نمود. تعداد 12 عدد از این مسیرها و نقاط بعنوان نقاط اصلی و تعداد 8 عدد بعنوان نقاط سطح دوم معرفی می‌شوند، در مجموع بیش از 2000 نقطه دیگر نیز به آنها متصل است. اساس طب سوزنی بر تحریک این نقاط استوار است که می‌تواند جریان Qi در بدن را کنترل نماید. با فرو کردن سوزن ها در نقاط صحیح، نیروی حیات می تواند در مسیر درست جاری شده و سلامتی بدن را باعث شود.

 

اینکه مدل چینی‌ها برای بدن درست است یا خیر جای بحث دارد اما دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که تحریک این قسمتهای بدن می‌تواند روی وضعیت شیمایی و عصبی مغز تأثیر بگذارد و در نهایت منجر به عکس العملهایی مانند کاهش درد، تغییر فشار خون و … شود و در نهایت سلامت بیمار را منجر شود. باید تذکر داد که نقاط حساس طب سوزنی ، محلهایی در بدن ما هستند که شبکه مجاری و اعصاب ، بویژه با تراکمی زیاد در زیر پوست جای دارند. فرو کردن یک سوزن نازک در این محل ، به گونه‌ای تحریک الکتریکی در قشر خارجی مغز را بوجود می‌آورد که درک احساس درد در آن انجام می‌گیرد. در این محل ، مواد شیمیایی بدن ، یعنی اوپیوئیدها فعال شده و با احساس درد مقابله می‌کنند. هیپوتالاموس مغز میانی ، مواد سروتونین و آندورفین را ترشح می‌کند که تاثیری تحریک کننده بر سیستم دفاعی بدن دارند. به این ترتیب درد بیمار تسکین می‌یابد. این ، راز موفقیت طب سوزنی است.

 

بیمارانی که این روش درمان را برای خود انتخاب می‌کنند اظهارات متفاوتی دارند، اما در مجموع اغلب آنها بیان می‌کنند که هنگام فرو کردن سوزن به بدنشان احساس درد زیادی نمی‌کنند. معمولا” تجربه و تخصص پزشک معالج در استفاده از سوزن می‌تواند میزان درد حاصله را کاهش یا افزایش دهد.

 

درمان بیماریها با طب سوزنی

تحقیقات نشان می‌دهد که طب سوزنی توانایی کاهش و حتی برطرف کردن انواع درد را داشته و می‌تواند تواناییهای قسمتهای مختلف بدن افراد را بالا ببرد. دردهای مفصلی بخصوص در ناحیه دست و شانه و گردن ، درد مهره‌های کمری ،آلرژی ، آرتروز ، میگرن ، بی‌خوابیها و برخی اختلالات روحی – روانی بخوبی با طب سوزنی پاسخ می‌گیرند.

همچنین شواهد بسیاری موجود است که طب سوزنی می‌تواند در معالجه بیماریهایی چون اعتیاد به مواد مخدر ، فعال کردن دوباره ماهیچه‌های تنبل ، آسیبهای بافت نرم ، انواع آسم و تنگی نفس ، بیماریهای گوارشی ، شب ادراری و فلج بعد سکته مغزی به عنوان یک راه حل و یا حداقل در کنار درمان دارویی استفاده شود. آزمایشها نشان می‌دهد این روش می‌تواند برای کاهش درد پس از جراحی ، شیمی درمانی ، جراحی‌های دندان و … بسیار موثر واقع شود.

 

همینطور از دیگر موارد کاربرد این علم می توان به لاغری با طب سوزنی ، بزرگ کردن سینه و باسن ، کوچک کردن سینه و باسن ، جوانسازی پوست ، شادابی پوست صورت و .. اشاره کرد.

 

عناصر پنج گانه در طب سوزنی

شیوه طب سوزنی عناصر پنج گانه ، نوع باستانی طب سوزنی است که به درمان تمام لایه‌های وجود شخص یعنی بدن ، ذهن ، قلب (احساسات) و روح می‌پردازد. عناصر پنج گانه باستانی ، دیدگاه ظاهرا ساده و در درون پیچیده چینیان باستان را بر رابطه تنگاتنگ انسان و تمام مظاهر طبیعت به نمایش می‌گذارد.

 

از دیدگاه چینیان باستان در طب سوزنی جهان مادی از 5 عنصر تشکیل شده است. این عناصر در حال واکنش با یکدیگر هستند. بدن ما نیز جزئی از این جهان است، بنابراین از همین 5 عنصر تشکیل شده است. در همه این عناصر دو فلب یین و یانگ وجود دارد که در حال مقابله دائم هستند و انرژی جی را جاری می‌کنند. این پنج عنصر آتش ، خاک ، فلز ، آب و چوب هستند. هر یک از این عناصر در شکل گیری وجود و شیوه عمل ما در زندگی موثرند. یک متخصص طب سوزنی عناصر پنج گانه ، بخوبی از قوانین طبیعت آگاه است و می‌تواند از آنها برای تشخیص بیماری کمک بگیرد و به درمان کامل بیمار بپردازد.

 

آدرس مرکز حجامت خلیج فارس .بندرعباس خیابان سیدجمال . سه راه پلنگ صورتی . کوچه جنب آزمایشگاه دکتر موسوی