سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طنز عجایت هفت گانه بندرعباس

 

عجایب هفت گانه بندرعباس
بدون مقدمه می رویم سر اصل مطلب .این معرفی چند حسن دارد؛ اول اینکه مسئولان شهر طبق معمول مطلب را می خوانند و کلی به ریش ما می خندند، دوم اینکه در مبحث جذب گردشگر تاثیر زیاد دارد و ملت به عشق دیدن این عجایب راهی بندرعباس می شوند.
همچنان که مستحضرید به جز عید در باقی  روزهای سال فقط عزیزان چترباز به اینجا تشریف می آورند، این ایده جذب گردشگر برای ما بسیار ضروری است به خصوص که ایده مذکور خیلی کم خرج است .اما از همه مهمتر امید به بهبود شرایط است و امید که روزی شاهد رفع این عجایب شویم باور بفرمایید خیلی خرجی ندارد. 

عجایب اول
 وقتی از میدان یادبود به سمت بلوار راه آهن می رویم به ناگهان و بدون هیچ علائمی در وسط خیابان با ردیفی بتنی مواجه می شویم این یعنی خیابان تمام شده و دیگه خود دانی یا مثل بچه آدم به کوچه ی کنار کلانتری وارد شده و بعد   وارد بلوار سید جمال شده و سپس یک دور باطل زده و دوباره به سرجای اول برگرد یا اینکه از خیر زندگیت بگذر و بزن به بتن و خودت را خلاص کن.
بدین ترتیب ما در این شهر خلاقیت به خرج داده و یک خیابان را بن بست کردیم تا مثلا مشکل ترافیک حل شود.

عجایب دوم
وقتی از سه راه  پلنگ صورتی به سمت میدان شهربانی در حرکت هستیم شکل تردد خیابان به نحوی است که آدمی یک لحظه به یاد خودروهای انگلیسی که فرمانش در سمت چپ واقع شده افتاده، اما عملاً این گونه نیست چون ما فقط خلاقیت به خرج داده نحوه  تردد در این خیابان را برعکس کرده ایم. حال در نظر بگیرید یک مسافر بخواهد در این خیابان از تاکسی پیاده شود! بله درست حدس زده اید چون مسافر مجبور است در سمت خیابان را باز کند با ضربه خودروهای دیگر منهدم می شود و جمعیت شهر تنظیم می شود.

عجایب سوم
اینجا یک بلوار داریم که نصفش تعطیل است! باور ندارید این هم آدرس، بلوار جنب هتل هرمز به سمت خیابان ساحلی که با اجرای طرح یک طرفه شدن خیابان ها تغییر کاربری داد و یک سمت این خیابان بن بست شد. بله اینجا خیابان بن بست زیاد داریم . البته زیاد هم جای نگرانی نیست چون الان در این خیابان خلوت با غروب آفتاب بچه ها بسکتبال بازی می کنند.

عجایب چهارم
وقتی از چهارراه بیمارستان شهید محمدی به سمت خیابان کمربندی می رویم به ناگهان بایستی به سمت راست پیچیده و با پیمودن چند خیابان دوباره به همان نقطه اول برگردیم ، دانشمندان و محققان خارجی هنوز موفق به کشف رموز این خلاقیت شهرداری بندرعباس نشده و برخی از آنها معتقدند که در ترسیم عجیب این خیابانها نوعی خلاقیت هزاره سوم نهفته است.

.عجایب پنجم
عزیزان خواننده چند سال قبل وقتی می خواستند برای  محله شهید جعفری خیابانی طرح کنند طبق شنیده ها نقشه کش این طرح به شدت در تعارف و معذورات با اهل محله قرار گرفت و هر کسی نظری داد نقشه کش و گروه اجرایی رویش را زمین نگذاشت و به فوریت اجابت نمود، چنانکه این خیابان بعد از اینکه آسفالت شد به مارپیچ شهره یافت و هم اکنون می شود این خیابان را به عنوان پازل عمرانی شهر به گردشگران خارجی نشان داد.

عجایب ششم
شهرداری بندرعباس نگاه عجیبی به مقوله فضای سبز دارد از این رو در هنگام طرح یک طرفه کردن خیابان ها با بریدن تمامی درختان بلوار سید جمال و بخش مرکزی خیابان امام خمینی به شهرتی جهانی رسید، این عزیزان در سالجاری نیز همتی مضاعف به خرج دادن و به اسم هرس ،تعدادی از درختان سایه دار محلات را  از ریشه قطع کردند.از این رو می شود شهرداری بندرعباس را به عنوان پدیده قرن معرفی کرد و اگر قابل بدونند از این عزیزان به عنوان عجایب ششم ذکر کرد.باشد که مورد رحمت الهی واقع شوند.

عجایب هفتم
بعد از سان فرانسیسکو دومین شهر نورانی جهان همین بندرعباس هست یعنی به حدی شبها خیابان ها نورافشانی میشه ، که چشم کور روشن می شود. همین چند روز پیش فضانوردان ایستگاه فضایی میر اعلام کردند که بعله ما شبها کلا همه کار و زندگیمان را کنار می گذاریم و با تلسکوپ مشغول تماشای بندرعباس می شویم و مدام حسودیمان می شود که چرا این شهر اینقدر نورانی است.خلاصه اگه طالب دیدن نورباران شبانه هستید بیایید بندر فقط خواهشا حتما با خودتان چراغ قوه ، باطری اضافی بیاورید و از سالم بودن  چراغ خودرو خود اطمینان حاصل نمایید