سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طنز مدیران خسته

??ستون طنز کلپک سلام 

مدیران خسته 

 

??به تازگی مشاور استاندار هرمزگان از واژه [مدیران خسته ]بهره برده و این عزیزان را در حوزه خلاقیت ناتوان معرفی کرده است .

اصولا 

در این ایام تحریم که تورم و گرانی بیداد می کند ، فقط یک عامل مهم دیگر می تواند اوضاع را خنده دار تر کند و آن میدان داری مدیران خسته است و لذا در این مقال  قصد داریم شما عزیزان را بصورت گذرا با این پدیده های خلقت  آشنا کنیم .

 

??تاریخدانان معتقدند این گونه مدیریتی از 25  فرودین عصر یخ تا الان شبیه مارمولک { همان کلپک خودمان}  مدام رنگ به رنگ شده و  به خوبی توانسته اند با طبیعت ادارات سازگار شوند.

 

خوراک اصلی این گونه مقاوم،  نان به نرخ روز است و معمولا با نفوذ  در تشکیلات دولتی و با تمجید و تملق به خوبی مدارج عالی ترقی را طی می کند.

 

بی عرضگی ، ناتوانی و منفعت طلبی از صفات بارز مدیران خسته است و معمولا این گونه از  مدیران برای پنهان کردن صفات منفی خود  از روش ظاهر سازی نظیر ؛ محاسن بلند ، پیراهن آستین بلند ، تملق های بلند و  تسبیح بلند بهره فراوانی می برند

 

نمونه های ناموفق این گونه از مدیران  که به تازگی در چنگال قانون اسیر شده اند می توان به مدیران شهرداری شهرستان صدرای فارس ، شورای شهر بابل و حتی آن چند قاضی که تصویرشان منتشر شد،  اشاره کرد.

 

??اولین اقدام مدیران خسته که اصولا هیچ آشنایی با شایستگی ، انصاف ، عدالت و صدالبته خلاقیت ندارند. جذب تعدادی از افراد فامیل در ادارات تحت امرشان هست و لذا اگر در هرمزگان وارد اداره ای شده و متوجه هم نامی برخی از کارکنان با فامیل مدیرکل شدید حتم بدانید آن مدیر خسته اولین اصول کاری خود را بجای آورده است .

 

دومین عامل شناسایی مدیران خسته ، انداختن توپ در زمین دشمن فرضی است. این عزیزان در حضور خبرنگاران به تشریح اقدامات اداره خود می پردازند و جالب است بدانید اگر آن بودجه ای که در اختیار  داشته به یک  قلاده تورگ{ روباه }  هم بدهید وی به طور حتم و قطع یقین تعدادی طرح و پروژه را کامل می کند.

 

 سوال اینجاست که این مدیر خسته چرا نمی تواند طرح های بزرگ بر زمین مانده را کامل کند ، معمولا مدیران خسته در جواب این سوال سخت با انتقاد از مدیران ارشدتر، وزارتخانه و حتی بانک ها ، خود را چنان مظلوم نشان می دهند که آدمیزاد خود بخود به یاد سکانس معروف چشمان معصوم گربه چکمه پوش در انیمیشن شرک 2 انداخته  و آدمی  همه را بجز مدیر خسته نفرین می کند.

 

??و در انتها 

اجازه دهید بخشی از کارکرد مدیران خسته در ادارات  هرمزگان را خدمتتان عرض کنیم .

ساعت 9 صبح ؛ شرکت در یک جلسه و یا همایش و چرت زدن با چشمان باز ،

 ساعت 10 صبح ؛ صرف صبحانه کاری شامل ؛ چای ، آش، پنیر  و نان سنگک ، ساعت 10/30  ؛  حضور پررنگ در اینستاگرام ، ساعت 11 ؛ امضای نامه های داخل کارتابل، ساعت 12 ؛ خرید روزانه برای منزل ، البته منشی به ارباب رجوع می گوید جناب مدیر در یک جلسه مهم سرگرم حل مشکلات اقتصادی کشور هست .

 

ساعت 13 ؛ بازگشت از همان جلسه مهم و  صرف یک لیوان قهوه و حضور مجدد در تلگرام ، واتس آپ و اینستاگرام ، اصولا یک مدیر مجرب خسته  باید به روز باشد و از موضوعات مهم با خبر باشد اینکه گردش در فضای مجازی در ساعات اداری یک وظیفه است و اصلا هم ربطی به وای فای اداره ندارد.

 

??ساعت 14 ؛ چیه ؟ نکنه توقع داری واسه چندر غاز حقوق کارمندی بعد ساعت ادارای بمونه کار کنه ؟

بنده خدا خسته هست.

 و بدین سان مدیر خسته با کوله باری از خدمت و با وجدانی آسوده به منزل باز می گردد تا بعد‌ظهر قبراق و سرحال در یک شرکت خصوصی به جامعه خدمت کند.

 

#کاظم_گلخنی 

@hogam