سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نوروز 97

 

تفاوت را احساس کنید.

 

 

با فرا رسیدن بهار، همه ما ایرانی ها عید نوروز را جشن می گیریم. عید نوروز یکی از کهن ترین جشن های به جا مانده از دوران باستان است و مردم مناطق مختلف ایران عید نوروز را طبق آیین و رسوم منطقه ی خود جشن می گیرند. مراسمی چون خانه تکانی، خرید سال نو، چیدن سفره هفت سین، دید و بازدید و سیزده بدر از جمله رسوم نیک بجا مانده از دل تاریخ است که امروزه مردم در انجامش اهتمام می ورزند.

 

اما آنچه نوروز سال جدید را متفاوت تر از سالیان گذشته کرده است توجه بسیاری از مردم و نیکوکاران به انجام امور خیر است.

 

از قدیم گفته اند در امر خیر حاجت هیچ استخاره نیست ، مژده دهیم که به لطف قلب های سرشار از مهر و عطوفت بسیاری از مردمان ایران زمین، نوروز امسال دلهای بسیاری شاد خواهد شد.و این میسر نمیشد مگر به همت شما و موهبت فضای مجازی،

 

اگرچه امروزه فضای مجازی منتقدان سرسختی دارد اما کارکرد این حوزه ارتباطی بخصوص در امور خیر بی تردید بی همتا بوده و همچنان که شاهدید در این ایام و مقارن با نوروز کمپین های ارزشمندی در بسیاری از شهرهای کشورمان اجرا شده است که بی تردید همچون سنت های نیکوی نوروزی قابل احترام و مایه تفاخر است.

 

اگر در سنوات گذشته مردم به سنت های نوروزی نظیر خرید شب عید و دید و بازدید اهتمام ویژه داشتند امروزه در کنار این رسوم ارزشمند، مردم خیرخواه برای کمک به مستمندان و فقرا دست همت بالا زده و با دادن هدایا به کودکان یتیم شادی را به وسعت اقیانوس مهر تقسیم می کنند. 

 

پرداخت بدهی و قرض زندانیان که گاها برخی برای چند میلیون بدهی در زندان بسر می برند،

از دیگر برنامه های ارزشمندی است که در این ایام توسط خیرین و مردم در بسیاری از شهرها اجرا شده و موجبات شادی بسیاری از خانواده ها شده است.

 

شادی را باید در چشمان کودکان بی بضاعت یافت.این جمله را بانویی که قصد جمع آوری هدایا برآی کودکان کار دارد عنوان می کند، وی قصد دارد به کمک خیرین و لطف مردم در روزهای نوروزی با هدایایی دل کودکان کار شاد را کند.

شما نیز خودجوش به این طرح پیوسته هر جای ایران کودک مستمندی یافتید با هدیه ای حتی شده یک جمله محبت آمیز او را شاد کنید.

هم وطن عزیز ،

شادی ولو برای دقایقی حق مسلم همه ی مردم ایران زمین است و چه زیباست مطالبی که این روزها برای شاد کردن دیگران در فضای مجازی دست بدست می شود.

یکی نوشته؛ در این روزها حتی اگر نیاز ندارید از دستفروشان کنار خیابان خرید کنید ، دیگری نوشته ؛ هموطن بی تفاوت نباش لطفا هنگام سفر در جاده ها از محصولات کشاورزان خرید کنید.

 

آن دیگری مردم را برای پاکسازی سواحل جنوب و شمال کشور تشویق می کند، یکی برای عیادت از خانواده شهدا برنامه دارد ، یکی برای رفتن به خانه سالمندان پیشنهاد می دهد و خلاصه همه این اقدامات نیکو و ارزشمند ، نوروز 97 را به لطف شما عزیزان متفاوت می کند. 

 

هم وطن عزیز شما نیز می توانید همچون دیگران دست مستمندی گرفته یا دل کودک فقیری شاد کنی و نوروزی متفاوت داشته باشید ، پیشاپیش بهار انسانیت و طبیعت بر همه شما مبارک باد.

 

#کاظم_گلخنی

ویژه نوروزی

روزنامه ندای هرمزگان