سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طنز دکتر کپی

 

 

یکی از مضحک ترین روش های فعالیت رسانه ای شبکه های خبری فارسی زبان خارج از کشور بهره گیری کامل و بازخوانی اخبار خبرگزاریهای داخل کشور است که البته تا این جای کار  بجز  فاصله طولانی اطلاع رسانی به نسبت کانال های تلگرامی ، طنزی وجود ندارد، اما داستان از آنجا خنده دار می شود که این دست رسانه ها نظیر بی بی سی ، رادیوفردا ، من و تو و ... در تحلیل این اخبار ، دست به دامن به اصطلاح کارشناسانی میشوند که این بندگان خدا به سبب زندگی در خارج از کشور، سالهاست از ایران دوره بوده اند و بعضا حتی از شهروندان عادی هم بی خبرتر هستند.

در همین ارتباط چند روز قبل در برنامه تحلیلی {عدم حضور وزیر زن در کابینه دوازدهم} شبکه ایران نشنال، مجری برنامه علی اصغر رمضان پور علت این وضعیت را از خانم دوستدار فعال سیاسی و روزنامه نگار مقیم تورنتو جویا شد.

خانم دوستدار هم با تکرار سوال رمضان پور با دستپاچگی گفت: برابر تحقیقاتی که انجام دادم متوجه شدم  در  دولت قبلی هم به نظرم یک وزیر زن داشتیم، الان اسمش یادم نمیاد، ( با خنده عصبی )همونی که چادری بود رو میگم.

رمضان پور هم به آرامی گفت: بله ، منظور شما لابد خانم ابتکار ریاست سازمان محیط زیست هست.

خانم دوستدار : بله درست هست، البته طبق تحقیقاتم یک خانم دیگر هم در ترکیب دولت حضور داشت اسمش الان خاطرم نیست ولی به طور یقین باید زن باشد!!

رمضان پور که بدجور کلافه شده بار دیگر لبخندی زد و گفت: احتمالا منظور جنابعالی خانم شهیندخت مولاوردی معاون ری?س جمهور در امور بانوان است.

کارشناس امور زنان: وای نه خانم ابتکار کیه، من منظورم اون خانومه بود که وزیر بود، اسمش رو از مامانم پرسیدم (خنده زورکی)هی به مامانم میگم این تلگرام کوفتی رو چک کنه باز یادش رفت.

مجری برنامه با فک آویزان: لابد منظورتان خانم مرضیه دستجردی وزیر بهداشت و درمان دولت دهم هست؟

فعال سیاسی حوزه زنان : بله درسته ، تازشم من شنیدم عملکرد این خانم به نسبت برخی از وزیران دولت روحانی بهتر بوده!!

مجری با تعجب : احسنت، درود بر شما، به نکته جالبی اشاره کردید.

خانم کارشناس برنامه که حالا سرگرم خواندن متنی در تلفن همراهش هست گویی که با خودش حرف میزند ، می گوید: آره این رو آبجی بلورم  برام فرستاده ...آخرشم نوشته،  سمیرا بیچاره شدی، بدو که غذات سوخت،

دودی سیاهی وارد اتاق مطالعه فعال سیاسی حوزه زنان مقیم تورنتو شده، جیغ بنفشی شنیده می شود و سپس ارتباط اسکایپ وی با شبکه قطع می شود.??

بینندگان عزیز هم اینک زمان این برنامه تحلیلی به پایان رسید تا درودی دیگر بدرود.