سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ستون طنز کلپک سلام 5


 


من یار مهربانم !!!

چقدر درس خواندیم و انشا نوشتیم که علم بهتر است یا ثروت،  ما هم. بچه بودیم و بدون اینکه یک ذره تحقیق بکنیم و از ارزش واقعی ثروت با خبر شویم، هی فرت و فرت نوشتیم ؛ البته واضح مبرهن است که علم بهتر از ثروت است و از این حرفهای صد من یک قاز کلشیه ای...سالها گذشت تا اینکه بزرگ شدیم و  فهمیدیم اینها همه کشک بوده و ثروت بهتر از علم  است‌.

اصولا تنها چیزی که به کار نمی آید کتاب و علم است باور نمی کنید بروید تعداد کتاب فروشی های بندرعباس را بشمارید. بعد بروید تعداد بانک ها را بشمارید!!!

این تطابق نشان می دهد که شکر خدا علم پیشرفت کرده و خیلی ها به چیزهای خیلی مهم توجهات اساسی نشان می دهند.

باور کنید کتاب  مضرات زیادی دارد؛ اول اینکه برای تهیه یک جلد کتاب  کل چوب های جنگل را می برند تا کاغذ تهیه کنند، دوم اینکه نویسنده کتاب همیشه بدهکار و مقروض است و همیشه خدا جلوی زن و بچه اش شرمنده است.

نکته بعدی اینکه با مطالعه زیاد چشمان شما ضعیف می شود و باید بروید کلی خرج دوا و دکتر کنید.از همه بدتر اینکه بعضی ها به مجرد خواندن دو جلد کتاب، یکهویی هوا برشان میدارد که روشنفکر شده اند.

عیب بعدی کتاب وزن و حجم سنگینش هست.قبول دارم که با کتاب های پر حجم  بوفه هایتان کلی قیافه می گیرید اما روز اسباب کشی که برای اهل کتاب مکرر پیش میاد  تازه به مضرات کتاب پی می برید.

ضمن اینکه موقع برگزاری نمایشگاه کتاب، متاسفانه به کرات دیده شده که تعدد غرفه های  کتاب، جلوی دید مشتریان غرفه های مهم اسنک فروشی، تخمه فروشی و حتی فلافل فروش ها را گرفته و باعث کدورت خاطر عزیزان این حوزه مهم فرهنگی شده است‌.

در پایان اگر با این همه مضرات باز هم تصمیم به حضور در نمایشگاه کتاب را دارید پیشنهاد می کنیم از این کتاب های مد روز نظیر؛ قورباغه ات را استفراغ کن ، چطور یک شبه پول دار شویم و ...خریداری کنید ، هم قیمتش مناسب هست هم یه چند روزی خودتون  رو سر کار میذارید و باعث آرامش در محیط گرم خانواده می شوید.

نوشته کاظم گلخنی