سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طنز من و این همه خوشبختی



چندی قبل موسسه نظر سنجی خیلی معتبر  گالوپ بعد از سالها تحقیق و تفحص متوجه غمگین بودن مردم ایران شد و اعلام کرد که  مردم ایران بعد از مردم عراق غمگین ترین ملت دنیا هستند .

این عزیزان خجسته که اخیرا متوجه بازخورد جوک های ملت در این زمینه شده اند ، مجددا بی خیال اعتبار خود شده و اعلام کردند که ایرانی ها خیلی هم شاد هستند اما خوشبخت نیستند، ما منظورمان از شادی خوشبختی بود و در ایران هیچ انسان خوشبختی وجود ندارد.

آخه گوزن پس این ملتی که بعد از باختن از آرژانتین ریختن وسط خیابون شادی کردند ، الله اکبر شیطونه میگه ...

به هر حال این احتمال وجود دارد که چند روز دیگر این عزیزان که مجددا حرف خودشان رامجددا  پس بگیرند و اعلام کنند داداش شرمنده منظورم ما ایرلند بود متاسفانه به دلیل غلط تایپی یهویی نوشتیم ایران، شرمنده بخدا دیگه پیش میاد!!


عزیزان دانشمند موسسه گالوپ تصور می کنند هر انسانی مدل غربی زندگی نمی کند بدبخت است .
آنها عمرا خوشبختی یک کارتن خواب هندی را که هفت مرتبه در روز ه یک فیلم را در سینما تماشا می کند و شادمان گوشه خیابان می خوابد  درک نمی کنند.
این عزیزان خوشبختی را همان روابط سرد زندگی های غربی می دانند .

جایی که فقط با بوی  تعفن جسد پیرزن همسایه از حال و روزش خبردار می شوند کعبه خوشبختی هست آن وقت مردمی که در گرمی روابط قومی فوق العاده دارند و کمین کرده برای شادی هر رخدادی از باخت به آرژاتتین بگیر تا برد یک تیم شهرستانی مثل قشقایی دسته جمعی به شادی و شور می پردازند نماد بدبختی است.

به صورت این عزیزان گالوپ یا خیلی ابله تشریف دارند یا هنوز مزه دردناک نیش میلیونی جماعت خوشبخت ایرانی را در  اینستاگرام و گوگل پلاس و فیس بوک نچشیده اند.

جماعتی که بابت یک سوت اشتباه داور  3 میلیون کامنت محبت آمیز نثار فیفا ، فیلا و گودزیلا می کنند.به نظر شما یک جورایی حس خوشی ندارند.


ملتی که اشک مسی ننه مرده رو در آورد، اومدیم  یهویی نیت کرد مزه خوشبختی را به سایت گالوپ نشون بده ، من موندم می خواهید چه غلطی کنید!!

اینکه دوستانه خدمت این عزیزان مغرض فلک زده گالوپی پیشنهاد می کنیم مجددا حرف خود را بگیرید.
اگر هم گنجایش نوازش 3 میلیون کاربر خوشبخت را دارید که حرفی نیست.

البته گاهی نیز این محققان عزیز از سیاست دم میزنند که در ایران چنین هست و چنان اما یادشان می رود که در مدینه فاضله غرب مردم یک عمر است که اسیر یک لابی قدرتمند سیاسی اقتصادی هستند و همیشه دو گزینه برای رای دادن وجود دارد یا باید امثال ترامپ را انتخاب کنند یا باید به هیلاری راهی دهند،  زنی که مسبب بدبختی نیمی از مردم خاورمیانه است.

آری اگر خوشبختی در مدل زندگی غربی و انتخاب دونالد ترامپ خلاصه شده ارزانی خودتان، نخواستیم.

 

کاظم گلخنی. روزنامه دریا