سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طنز وعده های شیرین

وعده های شیرین

به نام خدا ، البته واضح مبرهن هست که هیچ شکر خوری برای بشر شیرین تر از قول دادن نیست.

همین دیروز وعده  خرید یک مانتو برای مادرم جلوی یک فاجعه انسانی را گرفت و بحران که میرفت تا به شرایطی بغرنج تبدیل شود با اقتدار پدرم ، البته با کمی پاچه خواری ، منت کشی و قول و وعده اوضاع سر و سامان یافت.

پدرم خودش چرچیل و  مرد سیاسمتداری می داند او همانطور که سطل ماست از سر و کله اش می چکید بمن گفت ؛ پسرم یاد بگیر در آینده مثل من بشوی!!

البته من نمی خواهم دقیقا مثل پدرم بشوم چون این نصفی شبی در کنار گربه های محله در حال. سیر و سلوک  هست.
با این حال قول دادن بجز  مامانم معمولا برای باقی دنیا همیشه موثر بوده است.
الان همین آقای مو قشنگ برجام را پاره نکرده مخ همه را در آمریکا زد یا مثلا در همین مملکت خودمان قول برداشته شدن تحریم ها همه را بنفش کرد.

خلاصه اینکه اصلا مهم نیست آدم حتما به قولش عمل کند همین که قول بدهید و ملت را هیجان زده کنید بزرگترین خدمت را به جامعه بشری همیشه امیدوار کرده اید.

در همین بندرعباس خودمان هم وعده های شیرین کاربرد زیادی دارد و مسوولان عزیز همیشه با دادن قول های مهم در حال انجام خدمت به مردم هستند ، اینکه نصف بیشتر محلات شهر شبیه حلب هست که هست ، مهم این است که مردم را با قول دادن دلخوش کنیم.

باور کنید هیچ موضوعی برای انسان به اندازه امید ارزشمند نیست از این رو عزیزان بزرگوار مسوول در استان هرمزگان با پی بردن به ارزش حیاتی قول ، دیگر خواب و خوراک را کنار گذاشته و همین طور یک ریز به اهالی محلات قول می دهند، شکر خدا همه نیز با دل و جان این موضوع را درک می کنند و معمولا با یک پوزخند معنا دار این قول ها را گوشه دلشان چال می کنند

کاظم گلخنی .. روزنامه دریا