سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طنز هفته دولت


درباره  هفته دولت هر چه می دانید بنویسید .

به نام خدا، البته واضح مبرهن است که وسط این تابستونی ما بچه ها به همه چیز فکر می کنیم بجز هفته دولت ، اما چون انشا هم مثل نفس کشیدن واجب است از این رو به تاثیرات هفته دولت در هرمزگان اشاره می کنم .

پدرم می گوید چندین سال قبل وقتی هفته دولت میشد مسئولان با چند تا کلنگ روبان پیچی شده به هرمزگان تشریف می آوردند و  هر جا دلشان می خواست چند تا شیار ایجاد می کردند بعد هم در میان تشویق حضار اعلام می کردند که این بیابون مثلا  قرار است پالایشگاه شود، این دشت برهوت هم بزودی کارخانه پتروشیمی می شود ، این جا هم که خیلی کلنگ زدیم بیمارستان میشه ،این جا هم شهرک نمیدونم چی چی میشود ، خلاصه تا آخر هفته کلنگ احداث کلی پالایشگاه و نیروگاه و استادیوم و شهرک  ... را می زدند!!

بر طبق گفته های پدرم بیشتر این پروژه ها مثل سوپ دست نخورده یک بچه لوس، نصف و نیمه همین جور ول معطل مانده است.

ما که البته بچه محصل هستیم و خیلی از این مسائل سر در نمی آوریم اما این طور که دایی منصور می گوید این دولت فعلی خیلی میانه چندانی با کلنگ روبان پیچی ندارد و معمولا به سبب کمبود بودجه سر و ته هفته دولت را  با یک قیچی روبان پیچی شده بهم می آورد.

دایی منصور معتقد است که اول تحریم ها بعد برجام بعد پسا برجام بعد هم جام در جام ملت های آسیایی باعث شده که دیگر دولت از قید اجرای پروژه های بزرگ «نیمه تمام» بگذرد و این روزها تعمیر در مرکز بهداشت فلان ده یا آسفالت کردن یکی دو کوچه و سرویس کردن کولرگازی ادارات را هم جزو طرح های عمرانی قلمداد کنند و با کلی هزینه های جانبی مثل نصب بیلبورد، پارچه نوشته های تبریک، این گونه طرح های مهم استانی را کلید بزنند، که البته امیدواریم این وضعیت در سال های آینده بهتر شود.

و در آخر اینکه ما بچه ها اگرچه حواسمان به همه جا و همه چیز هست اما به مناسبت های فصل پاییز و زمستان خصوصا آنهایی که با تعطیلی همراه است بیشتر علاقه مندیم .پایان

کاظم گلخنی، ضمیمه طنز روزنامه دریا