سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طنز و اینک خروس . ضمیمه طنز روزنامه دریا


و اینک خروس

از داستان روباه و خروس و نوستالژی های دوره بچگی که بگذریم  در ادبیات جهان خروس مظهر غیرت و تعصب است. و صد البته
نقطه مقابل این تعصب ، بی غیرتی گربه قرار دارد حیوانی که در بی آبرویی شهره است و معمولا در زمینه دریوزگی ،نمک نشناسی و بی تعصبی هم سابقه درخشانی دارد.

خروس در زمینه تعداد زوجات نیز ضرب المثل است و معمولا رقیب را اصلا نمی پذیرد ضمن اینکه مرغ نیز مظهر اطاعت پذیری و  در نوع خودش همسری نمونه هست.

و صد البته مرغ همسایه همیشه غاز هست اما در مجموع قاطی مرغ ها شدن مثل معروف دامادها و مردانی است که با ازدواجشان امید میرود سر به راه شوند.

.اصولا مرغ های قدیم برای همسرشان موجودات اطاعت پذیر و بسازی بودند و طفلکی ها با وجود چند همسری چندان اهل رقابت و دعوا و طلاق کشی نبودند.
از آن طرف
تخم گذاشتن خروس و سینه ستبر و نحوه راه رفتنش نیز زیاد سوژه شده و در طنزها کاربرد زیادی دارد.

سحرخیزی و اذان گفتن های بی موقع  خروس نیز در ادبیات طنز کاربرد دارد.
با این حال خروس هم این روزها در تنگنای سخت زندگی گرفتار شده تا جاییکه تخم می گذارد و کسی هم تعجب نمی کند.

و در ادامه با احترام به مقام شامخ خروس لاری که البته فرانسویها ناجوانمردانه آرم آن را  به اسم خودشان ثبت کردند به موضوع مهم  دم خروس اشاره می کنیم.

حتما شما عزیزان هم دم خروس را دیده اید ،
گاهی این دم  چنان بیرون میزند که هیچ قسم و لابه ای هم چاره این لاپوشانی ها را نمی کند، معمولا در حوزه سیاست دم خروس زیاد دیده می شود و ما باید مدام دم خروس را کنار بزنیم و به باقی مسائل کم اهمیت تر  ، اهمیت بدهیم.

قابل ذکر است که خروس در زمینه مزاحمت هم رزومه چندان مناسبی ندارد و متاسفانه برخی از خروس های بی محل ، دقیقا جایی که نباید، قوقولی قوقو سر می دهند و بساطی به پا کرده و عاقبت ریگی که چهل تا آدم عاقل ته چاه  انداخته اند بیرون آوردنش گردن طفلی دیوانه افتاده ،اینکه اصولا آدم خروس بی محل نباشد بهتر از دوستی با  خاله خرسه است.

و در پایان باید عرض کنم که دیگه دوره خروس جنگی از این دیونه  بازی ها مدتهاست گذشته و الان اکثر خروس ها مثل یک شوهر خوب صبح زود بجای سر و صدا و بیدار باش میروند دو تا نون سنگک می خرند و صبحونه رو آماده می کنند تا خانم مرغه اگه حوصله داشت حدودا طرف های لنگ ظهر نوش جان کند.

کاظم گلخنی، ضمیمه طنز روزنامه دریا