سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طنز این سعودی های سوژه .... ضمیمه طنز روزنامه دریا

 

در سالجاری و در این قحطی سوژه ، سعودیها با سیلی از گاف  و سوتی، الحق و الانصاف به داد طنز نویس ها رسیدند و آنقدر در این حوزه دسته گل به آب دادند که بی انصافی است از این عزیزان قدردانی نکنیم .

اوایل سالجاری وزارت خارجه سعودی در پیامی اعلام کرد که برای دست یابی مردم سوریه به دومکراسی از مخالفان مسلح ( تروریست های چچنی و داعش) حمایت می کنند.
راستش ما که به سن و سال ما که قد نمی دهد اما مرحوم طبری نوشته است که  هزار سال و چهارصد سال قبل، قبایل سعودی برای کشتن افراد و شرکت در جنگ گاهی به شور نشسته و رای گیری هم کرده اند.

دومین طنز سال،عضویت سعودی در کمسیون حقوق کودک، سازمان ملل بود.
اصلا این یک قلم جنس دیگر نیاز به توضیح بیشتر ندارد اما وجدانا این عزیزان به جز کشتن کودکان یمنی آن هم با بمب های ناپالم آتش زا اصولا هیچ جور دیگری به کودکان محبت نکرده اند.

جوک بعدی را عادل الجبیر در نشست بروکسل رقم زد وی که از محکومیت سعودی در زمینه تولید و عرضه مستقیم تروریسم بشدت خشمناک شده بود، فریاد زد؛ اگر 17 نفر از تروریست های یازده سپتامبر اهل سعودی بوده اند این دلیلی بر تروریسم پروری کشورم نمی شود، در حادثه یازده سپتامبر 19 نفر دست داشته اند چرا دنبال محکوم کردن آن دو تروریست غیر سعودی نمی روید ، همش که نمیشه نیمه پر لیوان رو نگاه کرد.

لطیفه جدید دیگر بعد از حوداث تروریستی پاریس رقم خورد. در آن اوضاع و احوال که مردم فرانسه بشدت غمگین و ناراحت بودند با شنیدن پیامی از وزارت خارجه سعودی از خنده روده بر شده و فضای حاکم قدری لطیف شد.
پیام بسیار کوتاه بود، دولت عربستان حملات داعش به مردم نیس را محکوم کرد.
این بیانیه سعودی شبیه این می ماند که ادیسون اختراع لامپ صد وات را محکوم کند.