سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طنز استیضاح در غلغله

 

ستون طنز کلپک سلام 

قصد کرده اند بغام این مرد پاک سرشت محله غلغله را بدنام کنند و سرانجام هم مش معصوم این عفریته مواد فروش که با اقدامات بغام منافعش بدجور به خطر افتاده، با همکاری نوچه هایش و لابی با چند ساده لوح طرح استیضاح بغام را کلید زد.

 

حوالی عصر بغام بی خبر از همه جا در یک حمله گازانبری توسط زیرشلواری و اژدر فضانورد ربوده و به منزل مش معصوم منتقل شد.

 

اهالی غلغله با دیدن بغام بیچاره سکوت کردند. به دستور مش معصوم ، احمد مرغی به عنوان نماینده موافقان ، اولین سخنران جلسه شد.

 

؛ جناب آقای بغام ، با وجود گذشت چند هفته از فعالیت جنابعالی در شورای محله ، متاسفانه شاهد حوداث بسیار تلخی هستیم که همگی نشان از ناکارآمدی و ضعف جنابعالی است.

 

احمد مرغی در ادامه بیان داشت؛ دو هفته قبل گاری حاوی 4 کپسول گاز اژدرفضانورد این جوان زحمتکش محله حوالی صبح در خور شهناز سقوط کرد و با وجود تلاش گسترده گروههای امدادی ، گاری با همه ی میعانات گازی غرق شد .

 

متاسفانه در این حادثه علاوه بر خسارت سنگینی که به اهالی وارد شده بیم اینکه خور دچار آلودگی محیط زیستی شود زیاد هست و ما در این حادثه شخص شما را مقصر می دانیم!!

 

بغام که پی به دسیسه چینی لابی مش معصوم برده بود بدون هیچ واهمه ای ، سینه سپر کرد و گفت؛ پرسش و پاسخ و حتی استیضاح را حق اهالی می دانم به شرطی که اسیر جو کانال های تلگرامی نشوید.

؛ دوستان گرامی ، سقوط گاری به داخل خور در همه جای دنیا ممکن است رخ بدهد ،بطور مثال همین هفته قبل یک نفت کش هندی حوالی گینه استوایی ناپدید شد اما هندیها که خوشبختانه این همه کارشناس در تلگرام ندارند ، بدون اضطراب سرگرم جستجوی نفتکش گمشده هستند.ضمنا ما هنوز در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار داریم اینکه تا بررسی جعبه سیاه گاری باید اندکی صبر کنیم.

 

احمد مرغی که با پاسخ منطقی بغام بدجوری ضایع شده بود با چشم غره مش معصوم خودش رو جمع و جور کرد و فریاد زد؛ ضعف جنابعالی در قضیه غرق گاری غیر قابل آنکار است جنابعالی در این قضیه حتی یک عذرخواهی خشک و خالی از اهالی نکردید .

؛ از این اتفاق تلخ که بگذریم باید به ماجرای سقوط بادبادک غلومک اشاره کنیم !

؛ متاسفانه در این حادثه که به طور حتم به ضعف مدیریتی جنابعالی برمیگردد این طفل معصوم دچار برق گرفتگی شد، باز جای شکرش باقی بود که دایی مراد با دسته بیل اونجا بود و با چند ضربه اساسی از پست برق دورش کرد. خوشبختانه در این حادثه خسارت اندک بود و بجز شکستگی دست و پای غلومک به پست برق خسارت چندانی وارد نشد ...

 

 بغام هم با عصبانیت وسط حرف احمدمرغی پرید و گفت؛ مرد حسابی من هزار بار گفتم پست برق شهری جای بازی نیست .خطرناکه!! می فهمی؟ خطرناکه،

 

در ضمن همین جا باید عرض کنم با اینکه بادبادک در جای صعب العبوری مثل پشت بام منزل عمه ملوک سقوط کرده بود، به هر ترفندی بود بچه ها موفق شدند لاشه بادبادک رو از پشت بام منزل این بانوی عصبی ، یواشکی پایین بیاورند.

و الان تیمی از کارشناسان سازنده بادبادک مشغول بازیابی اطلاعات جعبه سیاهش هستند.

 

با ابراز خرسندی اهالی از جواب های قانع کننده بغام ، و با اردنگی محکم مش معصوم نماینده موافقان استیضاح به خارج از صحن علنی هدایت شد.

دیگر نیازی به سخنرانی کنیزو ، نماینده مخالفان نبود و 

نقشه شوم پیرزن فرصت طلب باز هم شکست خورد و مرد نیک اندیش محله در میان تشویق اهالی به منزلش مراجعت کرد.

 

 

#کاظم_گلخنی 

روزنامه ندای هرمزگان

 


نوروز 97

 

تفاوت را احساس کنید.

 

 

با فرا رسیدن بهار، همه ما ایرانی ها عید نوروز را جشن می گیریم. عید نوروز یکی از کهن ترین جشن های به جا مانده از دوران باستان است و مردم مناطق مختلف ایران عید نوروز را طبق آیین و رسوم منطقه ی خود جشن می گیرند. مراسمی چون خانه تکانی، خرید سال نو، چیدن سفره هفت سین، دید و بازدید و سیزده بدر از جمله رسوم نیک بجا مانده از دل تاریخ است که امروزه مردم در انجامش اهتمام می ورزند.

 

اما آنچه نوروز سال جدید را متفاوت تر از سالیان گذشته کرده است توجه بسیاری از مردم و نیکوکاران به انجام امور خیر است.

 

از قدیم گفته اند در امر خیر حاجت هیچ استخاره نیست ، مژده دهیم که به لطف قلب های سرشار از مهر و عطوفت بسیاری از مردمان ایران زمین، نوروز امسال دلهای بسیاری شاد خواهد شد.و این میسر نمیشد مگر به همت شما و موهبت فضای مجازی،

 

اگرچه امروزه فضای مجازی منتقدان سرسختی دارد اما کارکرد این حوزه ارتباطی بخصوص در امور خیر بی تردید بی همتا بوده و همچنان که شاهدید در این ایام و مقارن با نوروز کمپین های ارزشمندی در بسیاری از شهرهای کشورمان اجرا شده است که بی تردید همچون سنت های نیکوی نوروزی قابل احترام و مایه تفاخر است.

 

اگر در سنوات گذشته مردم به سنت های نوروزی نظیر خرید شب عید و دید و بازدید اهتمام ویژه داشتند امروزه در کنار این رسوم ارزشمند، مردم خیرخواه برای کمک به مستمندان و فقرا دست همت بالا زده و با دادن هدایا به کودکان یتیم شادی را به وسعت اقیانوس مهر تقسیم می کنند. 

 

پرداخت بدهی و قرض زندانیان که گاها برخی برای چند میلیون بدهی در زندان بسر می برند،

از دیگر برنامه های ارزشمندی است که در این ایام توسط خیرین و مردم در بسیاری از شهرها اجرا شده و موجبات شادی بسیاری از خانواده ها شده است.

 

شادی را باید در چشمان کودکان بی بضاعت یافت.این جمله را بانویی که قصد جمع آوری هدایا برآی کودکان کار دارد عنوان می کند، وی قصد دارد به کمک خیرین و لطف مردم در روزهای نوروزی با هدایایی دل کودکان کار شاد را کند.

شما نیز خودجوش به این طرح پیوسته هر جای ایران کودک مستمندی یافتید با هدیه ای حتی شده یک جمله محبت آمیز او را شاد کنید.

هم وطن عزیز ،

شادی ولو برای دقایقی حق مسلم همه ی مردم ایران زمین است و چه زیباست مطالبی که این روزها برای شاد کردن دیگران در فضای مجازی دست بدست می شود.

یکی نوشته؛ در این روزها حتی اگر نیاز ندارید از دستفروشان کنار خیابان خرید کنید ، دیگری نوشته ؛ هموطن بی تفاوت نباش لطفا هنگام سفر در جاده ها از محصولات کشاورزان خرید کنید.

 

آن دیگری مردم را برای پاکسازی سواحل جنوب و شمال کشور تشویق می کند، یکی برای عیادت از خانواده شهدا برنامه دارد ، یکی برای رفتن به خانه سالمندان پیشنهاد می دهد و خلاصه همه این اقدامات نیکو و ارزشمند ، نوروز 97 را به لطف شما عزیزان متفاوت می کند. 

 

هم وطن عزیز شما نیز می توانید همچون دیگران دست مستمندی گرفته یا دل کودک فقیری شاد کنی و نوروزی متفاوت داشته باشید ، پیشاپیش بهار انسانیت و طبیعت بر همه شما مبارک باد.

 

#کاظم_گلخنی

ویژه نوروزی

روزنامه ندای هرمزگان