سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دکتر محمد کوشکی پزشک ارولوژ هرمزگان و یک عمل جراحی منحصر بفرد

 

 

توسط جراح بیمارستان خاتم الانبیا؛ 

بخشی از روده بیمار بجای مثانه  پیوند زده شد

در یک عمل جراحی منحصربفرد با برداشتن مثانه،پروستات و مجاری ادراری، 20 سانتی متر از روده بیمار به جای مثانه به حالب های بیمار با موفقیت پیوند زده شد.

به گزارش خبرنگار ندای هرمزگان، بعد از برداشتن کامل مثانه، پروستات و مجاری ادراری بیمار، بخشی از روده وی جدا و به جای مثانه مصنوعی با موفقیت به حالب های وی پیوند خورد.

سرپرست تیم جراحی این بیمار در این رابطه گفت: بیماری که دچار خونریزی مجاری ادراری شده بود مدتی قبل به بیمارستان مراجعه و بعد از معاینه و سی تی اسکن متوجه تومور پیشرفته مثانه وی شدیم.

دکتر محمد کوشکی افزود: این تومور بدخیم به حدی پیشرفته بود که تمامی مثانه، پروستات و مجاری ادراری بیمار را درگیر کرده بود که در نهایت این بیمار 78 ساله که با وجود کهولت سن از توانایی بدنی مناسبی برخوردار بود کاندید عمل جراحی Radical cysto protatkomi شد و عمل جراحی مذکور با موفقیت انجام شد.  

وی با تقدیر از زحمات تیم جراحی بیمارستان خاتم الانبیا بخصوص دکتر حاجب، بیان داشت: این عمل به سبب حساسیت و اهمیتی که داشت 6 ساعت به طول کشید و بیمار هم اکنون تحت مراقبت سرگرم گذراندن دوران نقاهت است.

این پزشک ارولوژی در گفتگو با خبرنگار ندای هرمزگان، افزود: با توجه به برداشتن 20 سانتی متر از روده بیمار که بجای مثانه وی بکار گرفته شده امکان بروز عوارض گوارشی نیز وجود داشت از این رو مراقبت های بعد از عمل از جمله موارد بسیار مهم این عمل بود که خوشبختانه با نظارت دقیق صورت گرفته بیمار بدون هیچ عارضه ای سرگرم گذراندن دوره نقاهت بوده و به زودی از بیمارستان مرخص می شود.

دکتر کوشکی که قبلاً آمادگی خود را برای انجام عمل مهم پیوند کلیه در بندرعباس اعلام کرده بود، اضافه کرد، معمولاً این گونه عمل های جراحی به سبب اهمیت بسیار زیاد مراقبت های بعد از عمل و همچنین سنگینی و اهمیت عمل فوق الذکر در بندرعباس کمتر صورت می گیرد از این رو بیماران مجبورند با صرف هزینه گزاف برای انجام عمل های جراحی راهی تهران شوند.

وی افزود: با حضور پزشکان مجرب و توانمندی که هم اکنون در بیمارستان های استان سرگرم فعالیت هستند زمان آن فرا رسیده که عمل های جراحی مهم در استان به طور دائمی صورت پذیرد.