سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طنز از ذغال نارنج تا فیلتر تلگرام

??طنز کلپک سلام

از ذغال نارنج تا فیلترینگ تلگرام

 

??همین چند ماه قبل برخی معتقد بودند تلگرام بلای جان ملت شده است اما بعد از اجرای فیلترینگ و عرضه هزار جور تلگرام تقلبی عملا این ملت هستند که بلای جان تلگرام شده اند.

 

 در همین زمینه کارشناسان تحقیقاتی درباره تاریخ ارتباطات غیر قانونی انجام دادند و متوجه شدند در دوران پارینه سنگی عده ای غارنشین منحرف بعد از صرف کباب دایناسور از ذغال نارنج برای امیال وقیحانه ای بهره برده و یحتمل نقوش روی دیوار غارها از اولین روش های ارتباطی بدون فیلترشکن بوده است .

 

??القصه هزاران سال گذشت و روش های ارتباطی توسعه یافت ‌و ملت ها در هراس از این قانون شکنی یواشکی آرزوهای خود را بر الواح خشت و گلی نقش دادند و گاهی یواشکی با میخ طویله و تیشه روی صخره ها چت می کردند.

 

استاد این روش ارتباطی هم فرهاد بود وی در عرض 30 سال توانست با حک کردن جمله ؛ بیا پی وی ، مخ شیرین را زده و طبق شنیده ها این دو به همراه 4 بچه قد و نیم قد هم اکنون در کمپ پناهندگان گینه نو چشم انتظار لطف و کرم دولت استرالیا هستند .

 

?? چند قرن بعد مصریها که از مبارک ناامید شده بودند، روی پاپیروس شعار نوشتند و موفق شدند دیکتاتور دیگری بر سر کار بیاورند .

 

 سپس مردمان روی چرم آهو نوشتند ، و هی نوشتند تا که سرانجام بدبختی بزرگ یعنی کاغذ و پشت بندش دستگاه چاپ گوتنبرگ نازل شد.با این بلای بزرگ جهان از رخوت تحجر بیرون آمد.

و همگان برای هم نامه می نوشتند. 

قرن ها گذشت و ملت ها دلمشغول به کاغذ و قلم وقیحانه بلای جان دولت ها شدند.

 

??سرانجام جهان وارد قرن بیستم شد.در این عصر تلگراف تلفن و سپس رادیو زمین و زمان را بهم ریختند و مردم با چشم غره حکومت ها مدام در ارتباط بودند.

 

البته دردسر اصلی در راه بود و چند دهه بعد بلایای شیطانی بزرگی نظیر تلوزیون و سپس ویدیو فیلم بزرگ یکی یکی ظهور کردند و تو چه میدانی ویدیو فیلم بزرگ چه خطر عظیمی در عصر خودش محسوب میشد.

 

??طبق نظر اهل فن؛ ویدیو فیلم بزرگ از لحاظ کارکرد غیر قانونی یک جورایی عینهو تلگرام عصر حاضر بود و هر چه کردیم تا ملت را از این معصیت دور کنیم نشد تا که دستگاه گیرنده ماهواره با یک بشقاب پر از بلا از راه رسید.

 

 بساطی داشتیم با این ماهواره آخرش هم مثل کنه بما چسبید و ماندگار شد. 

 

هنوز از ماهواره دلخون بودیم که یکهو ام الفساد قرن یعنی اینترنت از راه رسید و بلایی شد که مسلمان نشود کافر نبیند. 

 

تازه داشتیم به این بدبختی آخری عادت می کردیم که فاجعه اصلی یا همان تلفن همراه نازل شد، چشم باز کردیم دیدیم ای دل غافل جماعت بلا زده غرق در گناه و تلگرام هستند گاهی هم فیلم های ماهواره نگاه می کنند، بعضی وقت ها نیز در اینترنت سایت های فیلت شده ر را رصد می کنند.

 

??خلاصه این روزها همراه با بلایای طبیعی نظیر زلزله و خشکسالی و ریزگرد بلایای غیر طبیعی مثل فیلترشکن های الکی و تلگرام های تقلبی هم دست از سرمان بر نمی‌دارد.

 

این وسط اگر نقض برجام، اختلاس , گرانی دلار و رانت این چیزهای جزیی را از مدار مشکلات خارج کنیم در حقیقت اصل مشکل و بلای بزرگ ابتدا تلگرام و سپس ماهواره و بعد اینترنت است. 

 

??خلاصه کلام ای غار نشین بلا گرفته کاش دستت می شکست با اون ذغال نارنج بانی فیلترینگ نمیشدی

 

#کاظم_گلخنی

 

@hogam