سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طنز عملکرد قبل ما سوتفاهم بود

ستون طنز کلپک سلام
عملکرد قبل از ما، سوتفاهم بود.

باورمان نمیشود، حیرت زده و ناامید شدیم، تخریب و دشمنی قلم بدستان معاند کم نیست که حالا باید از طرف معاون شورای شهر هم ملامت و سرزنش شویم.

کجاست آن  انصاف و عدالت کجاست آن  آزاد اندیشی که ذره ای از اقیانوس عملکرد معاونت خدمات شهرداری را قلم بزند و مردمان را از  بهشتی برینی که برایشان خلق نمودیم آگاه نماید.

هر چه در توان دارید دشمنی کنید ، ما را تخریب کنید، سیاه نمایی کنید.
ما دلخوش سربازان سایبری خود در فضای مجازی هستیم ، آنها از فردا همچون شیر از کارنامه موفق شهرداری دفاع خواهند کرد و آنقدر در گروهها تقدیر، تمجید ، تهدید متنشر می کنیم تا  تصویر بندرعباس زیبا توام با مدیریت ارزشمندمان ملکه ذهن همگان شود.

قصدمان این بود که با چراغ خاموش خدمت کنیم، می خواستیم که ریا نشود ، حال که آقایان منتقد بی انصافی را به حد اعلا رسانده اند، گوشه کوچکی از عملکرد معاونت خدمات شهرداری را تقدیم می کنیم.

هر سطل یه تا شغل
در حوزه جمع آوری زباله با اجرای طرح هر سطل یه تا شغل برای چهار هزار کارتن خواب  اشتغال ایجاد کرده و این بار گران را از دوش دولت برداشتیم.
منتقدین مغرض مدام می گویند  بخش عمده پول فروش زباله های بازیافتی به جیب مواد فروش ها رفته و صرف خرید مواد مخدر می شود اما نکته مهم را فراموش می کنند که ایجاد اشتغال آن هم در این دوره زمانه چه امر سخت و مشکلی است.

هر محله یه تا موش!?
ابداع طرح جمع آوری سنتی زباله با استفاده از کامیون های حمل مکانیزه زباله 
در این روش جدید که جهان را حیرت زده شده
کامیون های مکانیزه را وادار کردیم تا بصورت سنتی زباله جمع کند.
البته منتقدین بی انصاف معتقدند،هنگام فعالیت این کامیون ها بخشی از زباله ها جا می ماند، اما نکته اینجاست که ما به ادامه حیات دیگر موجودات زبان بسته شهری نظیر : قلاغ ، سگ و گربه و موش فکر می کنیم.

هر محله یه تا سطل 
در این طرح به جای نصب سطل های تفکیک زباله های خشک و تر در همه ی کوچه ها، با هدف صرفه جویی و بهره وری بیشتر برای هر محله فقط یک سطل زباله قرار داده ایم تا شهروندان هر وقت میل داشتند کیسه زباله را برداشته شادمان و راضی بروند در سطل زباله بزرگ محله قرار جای دهند، خوشبختانه عمده این  طرح در محلات قدیمی و حاشیه دار اجرا شده است.

از تجمیع تا تجزیه
ابداع طرح تجزیه زباله در محل
این طرح با همکاری بخش تحقیق و پژوهش شهرداری برای در اولین بار در در شهرک پیامبر اعظم به اجرا در آمده است.
در این طرح بخش عمده زباله محلات و کوچه ها توسط مردم جمع آوری و در حاشیه مجتمع های مسکونی رها سازی میشود.

این زباله ها با گذشت زمان به کود تبدیل شده و باعث قوت خاک میشود. طبق تحقیقات صورت گرفته اجرای این طرح برای شهرداری صرفه جویی ارزی داشته است.

فرهنگ سازی
تولید بیش از 1400 انیمیش و فیلم کوتاه آموزشی با مضامین فرهنگ تفکیک زباله توسط شرکت های پیمانکار حمل زباله ، متاسفانه اغلب این تولیدات  با وجود دارا بودن پروانه انتشار به سبب نقد غیر منصفانه و غرض ورزی منتقدین هنوز اجازه اکران پیدا نکرده است.

در پایان ضمن تاکید بر اینکه فقط بخش اندکی از عملکرد معاونت خدمات شهرداری ارا?ه شد، بار دیگر منتقدین ، دشمنان و قلم بدستان معاند را به توبه و بازگشت به قلب شهر یعنی شهرداری دعوت می کنیم.
آقای دانش، جنابعالی را می بخشیم اما فراموش نمی کنیم.

کاظم گلخنی، ندای هرمزگان