سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طنز سیاست نامه

ستون طنز کلپک سلام
سیاست نامه همتی

با انتشار مکرر اخبار استانی، از قرار معلوم جناب همتی نیز مثل استاندار قبلی در همه ی حوزه ها اکثر مشکلات استان را شناسایی نموده و برای حل هر کدام راهکار گذاشته ، حتی با مدیران کم کار هم اتمام حجت کرده است.

تا اینجای کار که اقدامات ت?وری جناب استاندار جایی برای گلایه ، نقد تخریبی و غرض ورزی نگذاشته است و اگر مشکل تیم قایقرانی بانوان استان واقعا حل شده باشد بزرگترین اقدام عملی وی محسوب میشود.

آقای استاندار، 
باور کنید اینجا هم به قد خودش دلسوز دارد، فقط ما اینجا همان سرمایه اصل کاری دم دستان نیست، شما گفتید ربات هم می تواند در ادارات مدیریت روزمره کند، درد اینجاست که ربوت های استان ول کن معامله نیستند و به عشق خدمت به مردم دو دستی میزها را چسبیده اند، بدین جهت شما کارتان با این حضرات با هشدار و تهدید رفع و رجوع نمیشود و تا زمانی که مدیریت ربوتیک و بی پولی هست،وضع و روزگار هرمزگان همین هست.

در کشور ما بعضی ها به دنیا آمده اند که ذاتا استاندار یا مدیرکل باشند، یعنی جوری فوت و فن و ریزه کاریهای سیاسی این شغل مهم را بلدند که انگاری از شکم مادر ذاتا برای همین کار به دنیا آمده اند، البته دسته دومی هستند که مثل استاندار قبلی با سیاست  آزمون و خطا تمرین مدیریت میکنند، این تیپ از مدیران معمولا از استان هرمزگان شروع می کنند و گاهی تا وزارت هم پیش میروند، البته در آتیه کاری این دو دسته خیلی توفیری وجود ندارد و معمولا توسعه در مناطق تحت امرشان در مقیاس کوچک و با نصب بیلبوردهای بزرگ و هزینه های هنگفت، حلزونی و با دعای خیر مردم به پیش میرود.
و 
در ادامه یواشکی ، سرکی به قزوین کشیدیم  و متوجه شدیم جناب استاندار قزوین را در همه ی شاخص های توسعه و پیشرفت روی نوک جدول  کشور قرار داده است.
به حدی که وقتی استانداری قزوین را تحویل میداد خیلی ها خون گریه ،کردند ، که : همتی نرو،اگر بخاطر ما میری، نرو...نرو همتی ولی اگه رفتی دیگه برنگرد، تو رو قران یه ذره هم فکر ما باش،  (این رو باید طبق همون دیالوگ سکانس، سمیه نرو،  فیلم ابد یک روز ، بخونید ، آقا ، یک حالی میده).
و باز  هم در ادامه باید به این نکته مهم اشاره کنیم،
درسته که استاندار قبلی در آزمون مدیریت نمره منفی یک گرفت ، درسته که مدیران کل به غیر او به حرف همه گوش میدادند، درسته که استان طی چهار سال حتی یک تکون کوچیک هم نخورد، اما یک چیزی در آخرین روز صدارتش گفت که هم سنگ تمام اون چند سال مدیریتش بود.
آقای جادری از نداشتن چهار کلید مهم که در مدیریت خیلی ارزشمند هست گلایه ها کرد، اولی کمبود اختیارات، دومی مشکل داشتن با مدیران ربوتیک برخی ادارات بود ،سومی، کمبود بودجه و چهارمی کمبود زمان بود.
این طور که معلومه جناب همتی هم از چهار کلید اشاره شده فقط یک جا سو?یچی در اختیار دارد با این حال وی یک چیز مهم دارد که همه این نداشته ها را محو میکند و آن سیاست است، این سیاست اینقدر مهمه که نظام الملک وزیر مقتدر دولت سلجوقی داد میرزا بنویس ها یک جلد کامل سیاست نامه نوشتند، الان هم ما شکر خدا میرزا نویس زیاد داریم عزیزانی که هی خبرهای امیدوار کننده می نویسند که استاندار به وضعیت تیم قایقرانی بانوان رسیدگی کرد، استاندار گفت در شان مردم هرمزگان نیست برای درمان به استانهای دیگر بروند، هرمزگان باید به قطب گردشگر کشور تبدیل، مدیران صنایع غرب بندرعباس حق و حقوق استان را بدهند،  باید هرمزگان به مرکز توریسم درمانی کشور تبدیل شود، استاندار به مدیران ارشد اتمام حجت کرد که باید بودجه طرح های نیمه تمام را از وزارتخانه مطبوعه بگیرند و دهها خبر امیدبخش دیگر، که خدایی همه را جادری هم یکی چند نوبت گفته بود،.
در مجموع  سیاست چیز خوبی است و اینکه  ما حواسمون پرت هست اینکه یهو  دیدی چهار سال تمام شده ، تشریف بردید  صدارت جایی دیگر تحویل بگیرید ، یهو برندارن تیتر بزنند، همتی با کوهی از مشکلات هرمزگان را ترک کرد، زیرتیتر: مشکل تیم قایقرانی بانوان استان حل نشد که نشد.