سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طنز سیاست نامه

ستون طنز کلپک سلام
سیاست نامه همتی

با انتشار مکرر اخبار استانی، از قرار معلوم جناب همتی نیز مثل استاندار قبلی در همه ی حوزه ها اکثر مشکلات استان را شناسایی نموده و برای حل هر کدام راهکار گذاشته ، حتی با مدیران کم کار هم اتمام حجت کرده است.

تا اینجای کار که اقدامات ت?وری جناب استاندار جایی برای گلایه ، نقد تخریبی و غرض ورزی نگذاشته است و اگر مشکل تیم قایقرانی بانوان استان واقعا حل شده باشد بزرگترین اقدام عملی وی محسوب میشود.

آقای استاندار، 
باور کنید اینجا هم به قد خودش دلسوز دارد، فقط ما اینجا همان سرمایه اصل کاری دم دستان نیست، شما گفتید ربات هم می تواند در ادارات مدیریت روزمره کند، درد اینجاست که ربوت های استان ول کن معامله نیستند و به عشق خدمت به مردم دو دستی میزها را چسبیده اند، بدین جهت شما کارتان با این حضرات با هشدار و تهدید رفع و رجوع نمیشود و تا زمانی که مدیریت ربوتیک و بی پولی هست،وضع و روزگار هرمزگان همین هست.

در کشور ما بعضی ها به دنیا آمده اند که ذاتا استاندار یا مدیرکل باشند، یعنی جوری فوت و فن و ریزه کاریهای سیاسی این شغل مهم را بلدند که انگاری از شکم مادر ذاتا برای همین کار به دنیا آمده اند، البته دسته دومی هستند که مثل استاندار قبلی با سیاست  آزمون و خطا تمرین مدیریت میکنند، این تیپ از مدیران معمولا از استان هرمزگان شروع می کنند و گاهی تا وزارت هم پیش میروند، البته در آتیه کاری این دو دسته خیلی توفیری وجود ندارد و معمولا توسعه در مناطق تحت امرشان در مقیاس کوچک و با نصب بیلبوردهای بزرگ و هزینه های هنگفت، حلزونی و با دعای خیر مردم به پیش میرود.
و 
در ادامه یواشکی ، سرکی به قزوین کشیدیم  و متوجه شدیم جناب استاندار قزوین را در همه ی شاخص های توسعه و پیشرفت روی نوک جدول  کشور قرار داده است.
به حدی که وقتی استانداری قزوین را تحویل میداد خیلی ها خون گریه ،کردند ، که : همتی نرو،اگر بخاطر ما میری، نرو...نرو همتی ولی اگه رفتی دیگه برنگرد، تو رو قران یه ذره هم فکر ما باش،  (این رو باید طبق همون دیالوگ سکانس، سمیه نرو،  فیلم ابد یک روز ، بخونید ، آقا ، یک حالی میده).
و باز  هم در ادامه باید به این نکته مهم اشاره کنیم،
درسته که استاندار قبلی در آزمون مدیریت نمره منفی یک گرفت ، درسته که مدیران کل به غیر او به حرف همه گوش میدادند، درسته که استان طی چهار سال حتی یک تکون کوچیک هم نخورد، اما یک چیزی در آخرین روز صدارتش گفت که هم سنگ تمام اون چند سال مدیریتش بود.
آقای جادری از نداشتن چهار کلید مهم که در مدیریت خیلی ارزشمند هست گلایه ها کرد، اولی کمبود اختیارات، دومی مشکل داشتن با مدیران ربوتیک برخی ادارات بود ،سومی، کمبود بودجه و چهارمی کمبود زمان بود.
این طور که معلومه جناب همتی هم از چهار کلید اشاره شده فقط یک جا سو?یچی در اختیار دارد با این حال وی یک چیز مهم دارد که همه این نداشته ها را محو میکند و آن سیاست است، این سیاست اینقدر مهمه که نظام الملک وزیر مقتدر دولت سلجوقی داد میرزا بنویس ها یک جلد کامل سیاست نامه نوشتند، الان هم ما شکر خدا میرزا نویس زیاد داریم عزیزانی که هی خبرهای امیدوار کننده می نویسند که استاندار به وضعیت تیم قایقرانی بانوان رسیدگی کرد، استاندار گفت در شان مردم هرمزگان نیست برای درمان به استانهای دیگر بروند، هرمزگان باید به قطب گردشگر کشور تبدیل، مدیران صنایع غرب بندرعباس حق و حقوق استان را بدهند،  باید هرمزگان به مرکز توریسم درمانی کشور تبدیل شود، استاندار به مدیران ارشد اتمام حجت کرد که باید بودجه طرح های نیمه تمام را از وزارتخانه مطبوعه بگیرند و دهها خبر امیدبخش دیگر، که خدایی همه را جادری هم یکی چند نوبت گفته بود،.
در مجموع  سیاست چیز خوبی است و اینکه  ما حواسمون پرت هست اینکه یهو  دیدی چهار سال تمام شده ، تشریف بردید  صدارت جایی دیگر تحویل بگیرید ، یهو برندارن تیتر بزنند، همتی با کوهی از مشکلات هرمزگان را ترک کرد، زیرتیتر: مشکل تیم قایقرانی بانوان استان حل نشد که نشد.


طنز عملکرد قبل ما سوتفاهم بود

ستون طنز کلپک سلام
عملکرد قبل از ما، سوتفاهم بود.

باورمان نمیشود، حیرت زده و ناامید شدیم، تخریب و دشمنی قلم بدستان معاند کم نیست که حالا باید از طرف معاون شورای شهر هم ملامت و سرزنش شویم.

کجاست آن  انصاف و عدالت کجاست آن  آزاد اندیشی که ذره ای از اقیانوس عملکرد معاونت خدمات شهرداری را قلم بزند و مردمان را از  بهشتی برینی که برایشان خلق نمودیم آگاه نماید.

هر چه در توان دارید دشمنی کنید ، ما را تخریب کنید، سیاه نمایی کنید.
ما دلخوش سربازان سایبری خود در فضای مجازی هستیم ، آنها از فردا همچون شیر از کارنامه موفق شهرداری دفاع خواهند کرد و آنقدر در گروهها تقدیر، تمجید ، تهدید متنشر می کنیم تا  تصویر بندرعباس زیبا توام با مدیریت ارزشمندمان ملکه ذهن همگان شود.

قصدمان این بود که با چراغ خاموش خدمت کنیم، می خواستیم که ریا نشود ، حال که آقایان منتقد بی انصافی را به حد اعلا رسانده اند، گوشه کوچکی از عملکرد معاونت خدمات شهرداری را تقدیم می کنیم.

هر سطل یه تا شغل
در حوزه جمع آوری زباله با اجرای طرح هر سطل یه تا شغل برای چهار هزار کارتن خواب  اشتغال ایجاد کرده و این بار گران را از دوش دولت برداشتیم.
منتقدین مغرض مدام می گویند  بخش عمده پول فروش زباله های بازیافتی به جیب مواد فروش ها رفته و صرف خرید مواد مخدر می شود اما نکته مهم را فراموش می کنند که ایجاد اشتغال آن هم در این دوره زمانه چه امر سخت و مشکلی است.

هر محله یه تا موش!?
ابداع طرح جمع آوری سنتی زباله با استفاده از کامیون های حمل مکانیزه زباله 
در این روش جدید که جهان را حیرت زده شده
کامیون های مکانیزه را وادار کردیم تا بصورت سنتی زباله جمع کند.
البته منتقدین بی انصاف معتقدند،هنگام فعالیت این کامیون ها بخشی از زباله ها جا می ماند، اما نکته اینجاست که ما به ادامه حیات دیگر موجودات زبان بسته شهری نظیر : قلاغ ، سگ و گربه و موش فکر می کنیم.

هر محله یه تا سطل 
در این طرح به جای نصب سطل های تفکیک زباله های خشک و تر در همه ی کوچه ها، با هدف صرفه جویی و بهره وری بیشتر برای هر محله فقط یک سطل زباله قرار داده ایم تا شهروندان هر وقت میل داشتند کیسه زباله را برداشته شادمان و راضی بروند در سطل زباله بزرگ محله قرار جای دهند، خوشبختانه عمده این  طرح در محلات قدیمی و حاشیه دار اجرا شده است.

از تجمیع تا تجزیه
ابداع طرح تجزیه زباله در محل
این طرح با همکاری بخش تحقیق و پژوهش شهرداری برای در اولین بار در در شهرک پیامبر اعظم به اجرا در آمده است.
در این طرح بخش عمده زباله محلات و کوچه ها توسط مردم جمع آوری و در حاشیه مجتمع های مسکونی رها سازی میشود.

این زباله ها با گذشت زمان به کود تبدیل شده و باعث قوت خاک میشود. طبق تحقیقات صورت گرفته اجرای این طرح برای شهرداری صرفه جویی ارزی داشته است.

فرهنگ سازی
تولید بیش از 1400 انیمیش و فیلم کوتاه آموزشی با مضامین فرهنگ تفکیک زباله توسط شرکت های پیمانکار حمل زباله ، متاسفانه اغلب این تولیدات  با وجود دارا بودن پروانه انتشار به سبب نقد غیر منصفانه و غرض ورزی منتقدین هنوز اجازه اکران پیدا نکرده است.

در پایان ضمن تاکید بر اینکه فقط بخش اندکی از عملکرد معاونت خدمات شهرداری ارا?ه شد، بار دیگر منتقدین ، دشمنان و قلم بدستان معاند را به توبه و بازگشت به قلب شهر یعنی شهرداری دعوت می کنیم.
آقای دانش، جنابعالی را می بخشیم اما فراموش نمی کنیم.

کاظم گلخنی، ندای هرمزگان


بازگشت یرقان

بازگشت یرقان

تحلیلی کوتاه از تلاش رسانه های زرد و لزوم بهره گیری از سواد رسانه ای

برای جذب بیشترین مخاطب باید به سطحی ترین جذابیت ها پرداخت، این شعار رسانه های زرد از دیروز تا امروز است.

جراید زرد
اصطلاح زرد در عصر حاضر تنها معطوف به جراید نمی شود، جرایدی چند دهه قبل با پیگیری اخبار و حوداث اجتماعی، به زندگی هنرپیشه ها و افراد معروف سرک می کشید، چند قصه و حکایت رمانتیک منتشر می کرد در مورد سگ مورد علاقه فلان هنرپیشه هالیوودی تحلیلی جانانه داشت و نهایتا با  چند قطعه شهر نو و تعدادی جوک آبکی، فال روزانه سر ته مجله را می بست.

سینمای زرد
در حوزه سینما نیز فیلم های زرد صاحب بیوگرافی بلند بالایی هستند، تولید بیش از چهار هزار فیلم با مضمون های بسیار پیش پا افتاده بزن بزن در کافه بخاطر رقاصه، در قبل از انقلاب نمودی از این مدعاست.

فیلم هایی که صرفا با یک داستان فانتزی به رقص و آواز در کاباره ها ختم میشد و بار معنایی آن فقط سود زیاد تهیه کننده ها و خوشی آنی جوانک های گرفتار در توهم بود.

این جریان بعد از انقلاب دچار رخوت شد ، اما از اواسط دهه هفتاد برخی از نظریه پردازان و منتقدین با این دستاویز که تعداد خوانندگان و بینندگان حوزه جراید و سینما تحلیل یافته به تشویق انتشار {جراید زرد} و تولید {سینمای بدنه} پرداختند.

بازگشت یرقان
محتوای کلی این تولیدات تغییری نکرد، در جراید زرد باز هم شایعه طلاق و ازدواج  هنرپیشه ها تیتر اول شد، تیترهای صفحه یک نیز به اخبار نزاع و قتل اختصاص یافت، تحلیل ها به سمت سبک زندگی غربی و نحوه نگهداری سگ و گربه در آپارتمان ها رفت، صفحات دوم و سوم هم به آخرین اکران های سینمای بالیوود و هالیوود پرداخت و سوژه های جذابی مثل فال قهوه و جن گیری همچنان در این جراید بازار داغی داشت.

در صنعت سینما نیز تولیدات زرد رواج یافت، فیلم هایی که با گذشت زمان بی محتوا تر از گذشته با الگو گیری از غرب بیننده را در یک رویداد سیاه اجتماعی بر سر دو راهی می گذاشت، اصطلاح پایان باز رایج شد و بدنه عاشق سینما به تدریج از سینمای معنا گرا نظیر آژانس شیشه ای دور شدند و آرام آرام با فیلم های که روایتگر  تلخ ترین موقعیت اجتماعی یعنی خیانت بود، مواجه شدند.

خیانت، دروغ، فساد  به بهانه ه اینکه در دنیای واقعی شیوع  دارد به جبر وارد محتوای فیلم ها شد، روایت های شاد و کمدی نیز به چند مجلس عروسی و رقص و آواز منتهی شد و یکباره موسیقی پاپ جزو لاینفک سینما شد.

با وجود سر برآوردن شبکه های اجتماعی در فضای مجازی ، دانلود و فروش قاچاقی فیلم ها و پخش بدون سانسور فیلم های خارجی در ماهواره ها، سینمای بدنه به رشد خود ادامه داده است .

سینمایی که بعضا با خلق داستان هایی که باید یک قشر خاص شامل کم سوادهای روشنفکر نما را راضی کند به تولید آثار ضعیف که بی شباهت به فیلم فارسی ها قبل انقلاب نیست چهار نعل موفق می تازد ، در حالیکه سینمای معنا گرا، دفاع مقدس و ارزش گرا و اخلاق محور در انتهای جدول رده بندی این رقابت فرهنگی قرار دارد.

گسترش ویروس زرد
بعد از رواج نشریات زرد و سینمای زرد اینک سکاندار ترویج پوچ گرایی بدست تعدادی از  شبکه های ماهوارهای فارسی زبان افتاده است. تعداد کانال های زرد که یکسره سرگرم ترویج سبک زندگی غربی و کهنه جلوه دادن سبک زندگی شرقی، سنتی و اسلامی هستند به بیش از 70شبکه ماهواره ای میرسد که البته گروه جم با 50شبکه در صدر این خیانت بزرگ قرار دارد.

هیولای زرد مجازی
با رواج شبکه های اجتماعی بخصوص اینستاگرام فعالیت زرد رسانه ای در قالب تصویر، فیلم کوتاه و تابلو نوشته به اوج رسیده است و این روزها اگر کاربر با سواد رسانه ای آشنا نباشد به راحتی فریب جذابیت های ظاهری رسانه های زرد را میخورد.

فعالیت زرد در اینستاگرام عمدتا هدفمند و با دو محور درآمدزایی و اجرای مقاصد بنیادهای تحقیقی غربی نظیر جورج سورس صورت میگیرد، نشر تصاویر دختران مدلینگ ،نشر فرهنگ بی حجابی، نشر تصاویر ابتذال، رواج خرافه گرایی، بی دینی از جمله این اقدامات است.

رسانه زرد امروز جوان را مجبور می کند تا برده وار پای پست های عموما بی محتوای برخی از ستارگان هنر ، هنرپیشه ها و ورزشکاران، تمجید و تملق و حتی ناسزا نویسی کند در حالیکه سواد رسانه ای اجازه نمی دهد تا فرد اوقاتش را صرف مشاهده تصاویر هنرمندان کند، سواد رسانه ای به جوان می فهماند که به جای مشاهده یک فیلم در یک شبکه ماهواره ای که با تبلیغات مابین آن حدود 6 ساعت زمان گرانبهایش به هدر میدهد به مطالعه کتب و فعالیت ارزشمند بپردازد و با شناخت این قبیل بیراهه ها عاقلانه زمان خود را معطوف به امری کند به دانش و شعور وی اضافه نماید.

سواد رسانه ای مهم تراز نان شب
رسانه زرد امروز بخصوص در فضای مجازی جوانان را به سبک زندگی غربی تشویق می کند، نماد این زردی پلشت،  شبکه ماهواره ای من و تو است. این شبکه همراه با دهها شبکه فارسی زبان با همه امکانات خود در حال ترغیب جوانان به زندگی غربی هستند.

داشتن سگ، پیگیری کنسرت خوانندگان غربی، تشویق به بی حجابی، الگو گیری از پدیده ازدواج سفید ، منطقی جلوه دادن همجنسگرایی از مضامین رسانه های زرد مجازی و ماهواره ای است.

آنچنان‌که مانوئل کاستلز می‌گوید: « کاربران مجازی در یخبندانی گرفتار شده‌اند که سرمای فضای مجازی، امکان حرکت به‌سوی هویت واقعی را برای‌شان سد کرده است. 
بسیاری از دارندگان هویت مجازی (خردسال و نوجوان) در‌معرض شدیدترین آسیب‌های ناشی‌از سقوط به چاله یخی‌اند؛ چرا‌که آنان نه‌تنها به قدرت تشخیص هویت‌های واقعی و غیر‌واقعی نرسیده‌اند؛ بلکه هنوز در‌برابر حرکت خزنده و تاثیرگذار تدریجی برخی پیام‌ها، آگاهی ندارند.
?
نویسنده متذکر شده:هویت‌های مجازی شکل‌گرفته در عمق چاله یخی به‌قدری سرگرم می‌شوند که متوجه سرمای این گودال عمیق نشده و فکر بازگشت به هویت واقعی را ازدست می‌دهند و این به‌تدریج فاصله‌گرفتن از هویت فردی، ملی و قومی‌است.

علم ارتباطات، برای نجات از رسانه های زرد یا همان گودال یخی چاره‌ای دارد و آن، تجهیز به سواد رسانه‌ای‌ست؛ بنابراین، کاربران علاقه‌مند به داشتن هویت مجازی، قبل‌از سقوط و گرفتاری در چاه بی هویتی باید سواد رسانه‌ای را بیاموزند.

هریک از ما، درجاتی از سواد رسانه‌ای را داریم؛ اما کسی نیست که سواد رسانه‌ای او در حد صفر باشد یا کامل باشد. 
این‌نوع سواد همچون اقیانوس بی‌انتهاست که نمی‌توان عمق مشخصی برای آن، تعیین کرد. تاثیر رسانه زرد خزنده است. بسیاری از ما به آن اهمیت نمی‌دهیم و سواد رسانه‌ای را از زندگی خود حذف می‌کنیم؛ درحالی‌که چنین سوادی ما را از پشت پرده خروجی فضای مجازی آگاه می‌کند.

نوشته کاظم گلخنی، روزنامه نگار هرمزگان


طنز نبوغ شورای شهر بندرعباس

ستون طنز کلپک سلام
نبوغ نزد شورا هست و بس

برای جذب سرمایه گذار خارجکی و درآمدزایی شهرداری چه برنامه ای دارید ؟
این سوال بعلاوه چند سوال دیگر را چندی قبل شورای شهر (بدون کپی کردن از جایی) مطرح کرد تا گزینه های تصدی شهرداری به آن جواب بدهند.

پاسخ دادن به این سوال برای گزینه های شهرداری مثل آب خوردن بود  و حضرات بعد از کلی صغرا کبرا چیدن، با قول جذب سرمایه گذار خارجی برای توسعه شهر، عزیزان شورای شهر را در سه سوت قانع کردند.

اما  درد اینجا بود  که در واقع بیشتر اعضای شورا در بی بضاعتی فعلی شهرداری خودشان نقش داشته اند و در حقیقت باید این سوال را از آنها پرسید که با سالها حضور در شورای شهر چه راهکار عملی برای درآمدزایی شهرداری ارا?ه کرده اید؟

اما از این سوال مهم و غرض ورزی های برخی قلم بدستان خود فروخته که فقط به فکر تخریب شورا  هستند که بگذریم،
فکر کرده اید دلیل این همه توسعه شهری در بندرعباس چیست؟

بله درست حدس زدید ، دلیلش نبوغ ذاتی اعضای شورای شهر است، بی اغراق بگویم این عزیزان هر دوره که می گذرد مثل گوشی اپل در زمینه فن آوری و نبوغ هی مجهز تر میشوند.

به سو سوی  همین چراغ مودم قسم ، الان مدتهاست شهرداری توکیو پاش رو کرده توی یک کفش که باید اعضای شورای چهارم و پنجم بندرعباس را بفرستید اینجا بلکه این عقب مانده های ژاپنی از درایت و هوش این عزیزان برای جذب سرمایه گذار خارجکی  و توسعه شهری بهره ببرند.

فقط حیف که ریا میشه وگرنه کارهایی اعضای شورای چهارم به ثمر رساندن که اگر رسانه ای شود چشم کور از شنیدنش روشن میشود...

چیه ، چرا تعجب کردین ، خوب حق هم دارید ، آخه من فکر میکردم هر دروغی بگم باور می کنید ، باور کنید حقیر تقصیری ندارم ، اینها همش از اثرات گوش دادن به شعارهای تبلیغاتی ایام انتخابات هست، تو رو خدا یکی منو ببره دکتر

کاظم ، گلخنی ، ندای هرمزگان


گیرنده استاندار هرمزگان

 

در خبرها آمده بود استاندار هرمزگان نماینده ای جهت بررسی و استخراج مشکلات استان انتخاب نموده است که این انتصاب با توجه به خیل مشکلات ریز و درشتی که این استان جنوبی با آن مواجه است در صورت اقدامات قاطع و پیگیری مستمر ، امری مبارک و خجسته است.

در همین پیوند بخشی از مشکلات استان را به پیوست خدمت نماینده ویژه جناب همتی ارا?ه نموده ایم ، باشد که موارد ذیل را جهت پیگیری به اطلاع استاندار محترم برسانید.

مهمترین مشکلی که هم اکنون پیش روی استان و خیلی از شهرهای ایران قرار دارد خطر کمبود منابع آبی است و این خطر برای هرمزگان که همه امیدش به یکی دو سد از جمله سد استقلال میناب است بیشتر به چشم می آید.

در این ارتباط دولت  بهتر است بدور از شعار برنامه ای حساب شده و دقیقی در جهت تامین منابع آب شرب از جمله استحصال از دریا ، آموزش صرفه جویی در مصرف و تشویق کشاورزان برای استفاده از آبیاری قطره ای در الویت برنامه هایش قرار دهد.
مشکلات کشاورزان بخصوص در شرق  استان نیز از جمله موضوعات مهم قابل پیگیری است.
در همین پیوند،
متاسفانه واسطه گری ، خشکسالی، عدم پرداخت وام بانکی در موعد کشت ، کمبود صنایع همسو با محصولات کشاورزان موضوعاتی است که باعث بی بضاعتی کشاورزان استان شده است.
همچنین در بحث کمبود آب به جناب استاندار پیشهاد می کنیم تا همین ابتدا تکلیفش را با صنایعی که بخش اعظم آب شرب را مصرف می کنند ، روشن کند. بخشی از آب شرب نیز به سبب فرسودگی شبکه انتقال شهری بندرعباس هدر می رود که رسیدگی به این  موضوع نیز بسیار اهمیت دارد.

در بعد اجتماعی از جمله مشکلات بزرگ هرمزگان مهاجرت از روستاها به مرکز استان است که طی این چند دهه در حال شتاب بوده و باعث رشد حاشیه نشینی در بندرعباس شده است.
از این رو توجه به بخش کشاورزی ( بخصوص شرق استان ) و دامپروری و تحقیق درباره دلایل مهاجرت روستاییان به مراکز استان بایستی از جمله اقدامات دولت باشد.

علاوه بر مهاجرت در حوزه اجتماعی،  هرمزگان با مشکلات بزرگی روبرو است که میتوان به نبود فرصت شغلی برای جوانان تحصیل کرده اشاره کرد.

اگرچه در هرمزگان صنایع زیادی مشغول بکار هستند اما نگاه بخشی از مدیران و پیمانکاران به جذب نیروی بومی ، سرد و بی انگیزه است و این بی توجهی به حدی نمایان شده که حتی صدای اعتراض برخی از نمایندگان مجلس هم  در آورده است.

در بخش توسعه اگرچه دولت نگاه ویژه ای یه شرق استان دارد اما این توجه هنوز روند اجرابی پیدا نکرده است.

عدم تکمیل برخی از طرح های بزرگ ملی و استانی نیز از دیگر موضوعات مهمی است که دولت جدید بایستی برای تسریع دادن به اجرایی شدن آنها تلاش بیشتری نماید.

طبق سند ایران فردا از دیگر برنامه های توسعه دولت ، رونق بخشیدن به مشاغل همسو با اقلیم است که متاسفانه در هرمزگان با وجود شعارهای دو دهه گذشته اقدام شگرفی صورت نگرفته و بسیاری از جوانان با مشاغل همسو با دریا بیگانه بوده و بعضا و با وجود دریای ییکران و صدها شغل مرتبط در کمال تاسف به مشاغل کاذبی از جمله  دستفروشی رو آورده اند.

شهر بندرعباس نیز اگرچه مشکلات فراوانی از جمله کمبود بوستان، باغ شهر، فضاهای فرهنگی و ورزشی روبرو است اما مشکل عظیم این شهر صدها هکتار بافت فرسوده و خیل معتادان کارتن خوابی است که  متاسفانه در برخی از محلات به صورت علنی مواد مخدر مصرف می کنند.

در این زمینه بدون تردید به این شورا که گویی مراد دل شهرداری است، دل بست و البته شهرداری هم توفیقی برای مشکلات یاد شده نداشته است .

در حقیقت شهرداری  به لحاظ کمبود اعتبار به تنهایی قادر به حل مشکلات اشاره شده نیست و ضروری است تا دولت  بخصوص در بحث بافت های فرسوده از شهرداری حمایت کند.

همچنین عدم انتقال پادگان ها به بیرون شهر و کمبود زمین برای توسعه شهری از دیگر مشکلات شهر بندرعباس است که امید میرود با پیگیری جنابعالی این مشکل بزرگ مطرح و اقدامات اثر گذاری انجام شود.

بخش دیگر مشکلات شهری مربوط به ناتمام ماندن طرح شهرک حمل و نقل است ضمن اینکه طرح پایانه مسافری شهر نیز واقع در جاده راه آهن ناتمام مانده است و برخلاف دیگر مراکز استانها، بندرعباس از داشتن پایانه مسافری بین استانی محروم است و این موضوع باعث سردرگمی و بی نظمی شده است.

در حوزه سیاسی نیز بزرگترین مشکل استان به نوعی مدیریت ارشد استان بود که بعد از گذشت چند سال موفق به تعامل با مطبوعات مکتوب، برخی از نمایندگان، نهادها، مدیران کل ، و حتی جریانات سیاسی همسو نشد.
از این رو استاندار محترم بهتر است در زمینه انتخاب معاونین و مشاورین دقت نموده و دست نخبگان و جراید استان را برای نقد شرایط باز بگذارد.

امید داریم تا جناب استاندار از مشکلات مطروحه باخبر ومبرای حل آن گام بردارد، البته حل برخی از موارد مطروحه به بودجه ، حمایت دولت و یک عزم و همراهی گسترده همگانی نیازمند است،اما یقین داریم هیچ قفلی بدون کلید ساخته نشده و امیدواریم جنابعالی کلید تدبیر قفل مشکلات استان هرمزگان باشید.

کاظم گلخنی، روزنامه دریا