سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طنز همین فرمون برو جلو ... ضمیمه طنز روزنامه دریا




طبق اخبار رسیده بزرگترین محموله قاچاق کالا در اسکله شهید رجایی کشف و ضبط شده است.

برابر اخبار منتشر شده در حدود « این هوا قاچاق کالا» کشف شده است ، ببخشید دیگر بصورت مکتوب نمی شود حجمش را نشان داد اما احتمالا خیلی زیاد هست.

در همین پیوند حدود یک جین قاچاق چی گردن کلفت نیز بازداشت شدند.
و عجبا که انگاری مسئولان محترم ذی ربط این بار به نصایحی که در طنزهای قبلی نوشتیم  توجه کرده است،که همین بذل توجه باعث دلگرمی ما و البته مردم میشود.

همین چندی قبل که ماموران مبارزه با قاچاق کالا به سراغ پیله ورهای خرده پای بازار مناطق جنوبی و چند تا جوان چترباز رفتند جز دلخوری اهالی و چند تا قوطی چای و چند تا کیسه برنج چیزی نصیب دولت نشد.

القصه بعد از کلی اشاره و چشمک که عزیزان بروید سراغ آن اصل کاری ها بروید که به جان عزیزتان دست خالی برنمیگردید، دوستان دخیل در امر مبارزه با قاچاق کالا هم ندا دستشان آمد و رفتند همان جا که اشاره شد و کلی جنس قاچاق کشف کردند.

حالا خودمانیم این همه قاچاق آن هم در یک فقره ماموریت کجا ،پیدا کردن چند تا قوطی چای پیله ور بنده خدا کجا !؟ 

البته و خدای ناکرده قصد دور زدن قانون را اصلا نداریم و همه در برابر قانون یکسان هستند اما این طوری و با این اقدام کار خودتان هم  راحت شد به حدی که در خبرها نوشته اید ؛ طی 6 سال اخیر چنین حجمی از قاچاق کالا سابقه نداشته است، دیگه از این بهتر چه می خواهید !!

در همین پیوند
یک ضرب المثل معروف چینی هست که می گوید؛ «آقا دمت گرم ، با همین فرمون برو جلو» خلاصه همان جا که رفتید یه کم دیگه بیشتر وارسی کنید باز هم توفیقاتی انبوهی نصیبتان می شود.

امید که وضع اشتغال آنقدر در این مناطق ساحلی بهبود پیدا کند که دیگر کسی هوس چتربازی و کوله کشی برای  قاچاق چیان گردن کلفت نکند.
چیه ! چرا تعجب کردی!! نکنه فکر می کردی جوان های ساحل نشین قاچاق چی عمده هستند !!


طنز قورباغه دزد ... ضمیمه طنز روزنامه دریا



قدیم ها اگر احیانا کسی هم سرقتی می کرد اینقدر بی سر و صدا و یواشکی بود که هیشکی متوجه نمیشد ، به قول معروف، آدم که برای خودش شاهد نمی گیرد.

عجب دوره زمانه ای شده ، در تهران شنیده بودیم عده ای یواشکی می آیند تندیس های نیم تنی  را از معابر عمومی کش می روند،اما  آخر کجای دنیا دیده اید سر قورباغه بدزدند! 

لابد خبر دارید که چند روز پیش شهروند فرهنگ دوستی هنرمندانه سر تندیس قورباغه بخش نوار ساحل بندرعباس را حالا به شوخی یا جدی از جایش در آورد و یواشکی که نه خیلی علنی برد سر در منزلش گذاشت!

این حماسه آدم را یاد جنگ رستم با اکوان دیو می اندازد، البته رستم بنده خدا سر دیو  برید نه قورباغه، بعد هم برد بالای دروازه شهر نصب کرد.

از وقتی اخبار اختلاس ها و فساد اقتصادی در رسانه ها زیاد شده برخی انگاری فقط پاراگراف اول خبرها را که میزان سرقت ها نوشته الگوی کارشان قرار می دهند دیگر به گرفتار شدن و دستگیری این قبیل مسایل بعدش توجهی نمی کنند.

در نتیجه این می شود که در روز روشن سر قورباغه طفل معصوم را ناجوانمردانه میبرند و صاف می برند سر در منزل نصب می کنند.
شکر خدا که به همت و دلسوزی شهرداری سر قورباغه مجدد به بدنش پیوند خورد، اما متاسفانه امواج سهمگین مجالی به سر لق لقوی قورباغه نداد و سرانجام این کله پرماجرا ز دریا سر در آورد و رفت.
در خاتمه
انشالله هر تنبیهی بر سر سارقان مجسمه های تهران آمده بر سر این سارق با ذوق هم بیاورند تا دیگر قورباغه دزدی باب نشود.


طنز این سعودی های سوژه .... ضمیمه طنز روزنامه دریا

 

در سالجاری و در این قحطی سوژه ، سعودیها با سیلی از گاف  و سوتی، الحق و الانصاف به داد طنز نویس ها رسیدند و آنقدر در این حوزه دسته گل به آب دادند که بی انصافی است از این عزیزان قدردانی نکنیم .

اوایل سالجاری وزارت خارجه سعودی در پیامی اعلام کرد که برای دست یابی مردم سوریه به دومکراسی از مخالفان مسلح ( تروریست های چچنی و داعش) حمایت می کنند.
راستش ما که به سن و سال ما که قد نمی دهد اما مرحوم طبری نوشته است که  هزار سال و چهارصد سال قبل، قبایل سعودی برای کشتن افراد و شرکت در جنگ گاهی به شور نشسته و رای گیری هم کرده اند.

دومین طنز سال،عضویت سعودی در کمسیون حقوق کودک، سازمان ملل بود.
اصلا این یک قلم جنس دیگر نیاز به توضیح بیشتر ندارد اما وجدانا این عزیزان به جز کشتن کودکان یمنی آن هم با بمب های ناپالم آتش زا اصولا هیچ جور دیگری به کودکان محبت نکرده اند.

جوک بعدی را عادل الجبیر در نشست بروکسل رقم زد وی که از محکومیت سعودی در زمینه تولید و عرضه مستقیم تروریسم بشدت خشمناک شده بود، فریاد زد؛ اگر 17 نفر از تروریست های یازده سپتامبر اهل سعودی بوده اند این دلیلی بر تروریسم پروری کشورم نمی شود، در حادثه یازده سپتامبر 19 نفر دست داشته اند چرا دنبال محکوم کردن آن دو تروریست غیر سعودی نمی روید ، همش که نمیشه نیمه پر لیوان رو نگاه کرد.

لطیفه جدید دیگر بعد از حوداث تروریستی پاریس رقم خورد. در آن اوضاع و احوال که مردم فرانسه بشدت غمگین و ناراحت بودند با شنیدن پیامی از وزارت خارجه سعودی از خنده روده بر شده و فضای حاکم قدری لطیف شد.
پیام بسیار کوتاه بود، دولت عربستان حملات داعش به مردم نیس را محکوم کرد.
این بیانیه سعودی شبیه این می ماند که ادیسون اختراع لامپ صد وات را محکوم کند.


طنز بوق بزن هتاک بوق .. ضمیمه طنز روزنامه دریا


بوق بزن بوق 

اخیرا برخی از نشریات( یالثارات) برای انتقاد از موضوعات اجتماعی(پوشش هنرمندان ) از الفاظ زشت بهره برده اند که با این وضع عملا باید اصل مطلب و هدف آن نشریه که اتفاقا به صواب است را فراموش کرد و با فک آویزان و دهانی باز از تعجب به تیتر حاوی فحش زل زد.

باور بفرمایید این کج سلیقگی و هتاکی باعث اصلاح امور نمی شود، بلکه بانی سوتفاهم بیشتر و شیوع پدیده زشت فحش نویسی می شود.

خلاصه عزیزان همکار مطبوعاتی خواهش می کنم مثل قبل برای نوشتن چنین الفاظ سخیفی از همان عبارت شایسته بوق یا سه نقطه بهره ببرند. 

حتم داریم مردم ما خیلی زیرک هستند و زود معنی بوق مربوطه را می فهمند!!

باور نمی کنید!!
فی المثل برخی از عزیزان راننده از همین بوق که در خارج  از کشور فقط یک کاربرد هشداری دارد تقریبا گفتمان تولید می کنند که بشریت از شنیدنش حیران می ماند.

وقتی در مجلس عروسی خودروها بوق بوق می کنند ، نوع این بوق با بوقی که راننده پشت ترافیک مستاصل شده فرق دارد، یا مثلا صبح گاهان وقتی در حاشیه پیاده رو آشنایی می بینید نوع بوقی که برای سلام و علیک از ماشین در می کنیم با نوع بوقی که آقای خانه بعد از یکساعتی معطلی برای همسر محترمه به صدا در می آورد زمین تا آسمان فرق دارد ‌. 

با این تفاسیر خواهشمندیم از این به بعد بجای واژگان زشت آن هم در تیتر از بوق استفاده کنید.و مطمئن باشید به طور یقین خوانندگان به راحتی معنی بوق مربوطه را متوجه خواهند شد.


طنز عر یعنی اردوغان ... ضمیمه طنز روزنامه دریا



بعد از شکست کودتای ترکیه و برکناری 120 هزار نفر از نظامیان، کارمندان دولتی ، نهادهای مختلف و تشکل ها ، از روز گذشته دولت اردوغان به روزنامه نگاران و نشریات نیز حمله کرد و بیش از 120 نشریه را تعطیل و 130 روزنامه نگار را بازداشت کرد ، بهانه این استحاله فراگیر ، نزدیکی این افراد و نهادها با کودتاچیان و شخص فتح الله گولن، مخالف معروف و تبعیدی اردوغان است‌.

تحلیل آبکی 
طبق شنیده ها نحوه بازجویی و قضاوت افراد مظنون به همکاری در کودتای ترکیه بسیار هوشمند و دقیق است .
به طور مثال ،ابتدا فرد مظنون را دستگیر می کنند بعد یک کتک مفصل به خوردش میدهند اگر مظنون اقرار به شرکت در کودتا نکرد مجددا طبق یک طرح هدفمند یک فصل کتک مفصل تر نوش جان می کند، این بار فرد ننه مرده علاوه بر اقرار شرکت در کودتا به همراهی با نقشه های مخرب با فتح الله گولن نیز اعتراف می کند .
در همین پیوند سیستم عدالت محور دولت اردوغان مجددا فرد بخت برگشته را این بار با کابل و سیخ داغ مورد محبت قرار می دهد،در این مرحله فرد با رضایت کامل و از ته دل اسامی تمامی همکاران کودتاچی خود را اعلام می کند و بدین ترتیب جناب اردوغان با روش انسانی خود تمامی کودتاگران گناهکار را دستگیر می کند. فقط این وسط یک نگرانی کوچک وجود دارد و آن هم کاهش جمعیت شاغلان و کارمندان ادارات این کشور است به همین دلیل به جناب اردوغان توصیه می کنیم به قدر دم کردن یک قهوه ترک صبوری کند و به قول معروف گاماس گاماس نهضت اردوغانیسم کردن ترکیه را پیش ببرد.

در آخر یادی کنیم از نویسنده و طنز نویس شهیر و با ذوق ترکیه مرحوم عزیز نسین، فقط تصور کنید اگر عزیز نسین الان زنده بود با طنزهایش چه بلایی بر سر اردوغان می آورد و صد البته اردوغان چه بلایی که سر عزیز نسین نمی آورد!!
راستش از این تصور پشیمان شدیم همان بهتر که عزیز نسین مرحوم شد و این ایام را ندید.