سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طنز سگ زرد سلطان جنگل

#طنزسیاه

??سگ زرد سلطان جنگل

 

اگر جهان امروز را به جنگلی مثلا حوالی پارک ملی سرینگیتی آفریقا تشبیه کنیم متوجه تغییرات بنیادین در راس هرم این زیستگاه خواهیم شد.

 

در این جنگل دیگر شیر سلطان جنگل نیست ، ببر و خرس هم به خاطر هیکل درشت امنیت جانی ندارند ، هدهد و دارکوب  پیر دانا هم دیگر کاره ای نیستند ، خرس قهوه ای گریزلی  هم با از دست دادن پست معاونت جنگل ، جز در مواردی که منافعش در خطر باشد  چندان در امور سیاسی مداخله نمی کند .

این روزها سلطان جنگل ، پیر سگ زرد شیادی است که در کمال وقاحت و حماقت با همراهی چند لاشخور و شغال ، همه را یا تهدید می کند و یا می دوشد! 

 

شاید باور کردنی نباشد اما این روزها رذل ترین حیوانات نظیر راسو ، گورکن و شغال با همکاری دوشادوش کرکس ها با تهدید و زور سرگرم خوردن حق و حقوق دیگران شده اند .

براستی چرا چنین شده است ؟

شیرها که نسل در نسل سلطان جنگل بودند با گذشت سالیان متوالی پی به خطر پوپولیسم جنگلی نبرده و گذاشتند تا مضرترین تفکر فاشیستی  و نژاد پرستانه توسط چند  سگ هار  عوام را فریب دهد.

 

دست آخر هم یک سگ زرد پیر با جمع کردن چند لاشخور و شغال با  وعده  جنگل برای درندگان به عوام فریبی روی آورد و  سپس با حمایت درندگان به قدرت رسید .

 

به محض ورود سگ زرد به خوکدونی سفید پا بر همه ی تعهدات حیوانی گذاشت ، سگ زرد نژاد پرست در کمال تعجب حیوانات بین دشت و جنگل با دیواری مرز کشید ، پرندگان مهاجر را اخراج کرد و سپس سرگرم دوشیدن حیوانات مفیدی چون گاومیش شد.

 

سگ زرد برای فریب حیوانات سودمند، تعدادی مترسک در جنگل علم کرد و شایع کرد آدمیزادی قدرتمند قصد کشتن ها آنها را دارد. حالا دیگر دشت سرینگتی از نگاه گوزن ، گورخر و بن گاومیش جای امنی نبود .

 

چند مدت بعد سگ زرد با کمی تمرین و  زوزه  کشیدن های متوالی ، گرگ ها را خام خودش کرد و به آنها فهماند که برای  دور نگه داشتن ببرها و خرس ها از معرکه قدرت باید آنها را در نزد عوام  مقصر نشان دهند.

 

 سگ زرد سپس به اژدهای زرد که حالا در شرق جنگل برای خودش کسی شده بود نامه تهدید آمیزی نوشت و از او خواست اگر می خواهد تپاله هایش را به حیوانات بفروشد باید حق و حساب بدهد.

 

چند وقت بعد هم کلاغک جوانی که در همسایگی اژدها مدام با قار قار کردن برای چند سنجاب و موش شاخه و شانه می کشید ، فریب داد.

 

سگ زرد فقط با یک قوطی خالی پنیر کلاغ بدبخت را  به خلوتگاهی کشید و با یک حمله پروبالش را چید.

القصه

جنگل دیگر بر مدار طبیعت نبود ، جنگلی که روزگاری شیرهایش به کمک خرس و ببر ، همه ی حیوانات را از شر تهاجم گرازها نجات داده بودند حالا جایش را به منفعت طلبی مطلق سگ زرد و  چند راس لاشخور و شغال داده بود.

 

اوضاع به قدری مسخره شده بود که روباه دم بریده ای که به زور خانه گوزنی را تصرف کرده بود ادعای کشتن آدمیزاد را داشت .

 

روباه بی حیثت همه چیزش  را در غاری به سگ زرد داده  بود و در کمال وقاحت از اوضاع در هم ریخته جنگل سود می برد ، کارش شده بود  نشان دادن تصویر آدمیزاد و ترساندن باقی حیوانات و از همه مسخره تر جمع شدن همه ی حیوانات مرده خور در کنار سگ زرد بود.

 

شاید باور کردنی نباشد اما جهان بعد از بروز تفکر نازیسم و فاشیسم  هیچ گاه مثل امروز شاهد یکجا شدن جهالت ، حماقت، سلطه جویی ، منفعت طلبی و تندروی در بلاهت نبوده است.

 

 

واقعا جای بسی عذرخواهی از حیوانات  که موجوداتی نظیر؛ ترامپ،  جان بولتون، مایک پمپاو ، نیکی هیلی ، نتانیاهو و مریم رجوی را به آنها تشبیه کردیم اما به دور از هر گرایش سیاسی و فقط از نگاه یک آزاد اندیش برای جهان امروز بسیار باید بسی تاسف خورد که چنین افراد حقیری را در نقش تعیین کننده قرار داده است.

 

#کاظم_گلخنی_طنزنویس