سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طنز این که می گویند تلگرام یعنی چه


این که می گویند تلگرام یعنی چه!

به نام خدا، البته واضح مبرهن است که تلگرام یک موهبت الهی است که برای ما بچه ها نازل شد ، البته منظورم نوزدان بخت برگشته  توی قنداق نبود که گاهی تا نصف شب خودشان را کثیف می کنند و مامان های موبایل بدست بی خبر می مانند، اینکه والدین تا بوق سگ توی تلگرام سگ دو می زنند و احوال ما بچه ها را نمی پرسند خیلی برایمان خوب شده است.

همین بابای من روزی چهل بار زیر پست این عمه ها و خاله های مجازی لایک می کند اما جواب سلام من را به زور می دهد و لذا خدا را شاکریم که به حال خودمان رها شده ایم و کلی فیض می بریم .

گاهی هم که مشغول تماشای تلوزیون هستیم مدام تبلیغ کانالهای تلگرامی زیر نویس میشود که یعنی عزیزم وقتت را هدر نده ، برو همون تلگرام ، خوشبختی اینجاست که همه ی مدیران و مس?ولان ما در جایی فیلتر شده که توییتر نام دارد تشریف دارند و هی پست می گذارند آنها اصلا خوششان نمی آید ما به توییتر برویم و مدام نقشه میریزند که در تلگرام را ببندند اما هی پشیمان می شوند، شاید محض این است که میترسند ما یکهویی بریزیم توی توییتر و جهانی شویم.

در مجموع تلگرام چیز خوبی است. به حدی که میشود در آن رای جمع کرد  در تلگرام همه آدم ها خوبند. همه مردم چیزهای خوب و با مزه می نویسند.

من فامیل های تلگرامی خود را بیشتر از فامیل های واقعی ام دوست دارم. مثلا دایی غلام که به قول بابایم اخلاقش خیلی گند است و زورکی جواب سلام ما را می دهد کلی جوک های خنده دار در تلگرام می گذارد و ما را می خنداند یا عمه اقدس که چشم دیدن هیچکدام ما را ندارد یک پا شاعر شعر نو شده است و مرتب از مهربانی و گذشت حرف می زند.
من نوشته های عمه اقدس که در  کتاب شعر یک آقایی که  سهراب نام دارد دیده ام ، من شعرهای عمه دزدم را خیلی دوست دارم.اما خودش را نه، وفتی خودش را می بینم یاد زنگ اول ریاضی میوفتم ، بابایم می گوید مردم در تلگرام منافق می شوند اما من معنی منافق را نمی دانم.

به نظر من بهشت جایی مثل تلگرام است همه با هم خوبند و حرف های خوب می زنند. وقتی بزرگ شدم می خواهم با یکی در تلگرام عروسی کنم و صبح تا شب با او در تلگرام زندگی کنم. ای کاش همه بتوانیم با هم در جایی مثل تلگرام زندگی کنیم.?

کاظم گلخنی، ندای هرمزگان